Powody, dla których warto prowadzić blog firmowy.

Blogi opanowały sieć, stając się dla odbiorców medium równie ważnym jak portale internetowe czy drukowane czasopisma. Do najpopularniejszych tematów należą te lekkie: moda, popkultura, dbanie o urodę oraz nowinki technologiczne. Blogi mogą jednak służyć również do nieco poważniejszych celów, np. promowania swojego biznesu. Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

Powody, dla których warto prowadzić blog firmowy

        Blogi opanowały sieć, stając się dla odbiorców medium równie ważnym jak portale internetowe czy drukowane czasopisma. Do najpopularniejszych tematów należą te lekkie: moda, popkultura, dbanie o urodę oraz nowinki technologiczne. Blogi mogą jednak służyć również do nieco poważniejszych celów, np. promowania swojego biznesu. Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego? Nowoczesne sposoby na promocję to coś, czego uczymy się stosunkowo powoli. Wiele lat zajęło nam zaakceptowanie faktu, że w dzisiejszych czasach poważnie traktowany biznes nie może obyć się bez własnej strony internetowej. Wielu przedsiębiorców usilnie wzbraniało się przed tą zmianą, pozostając przy starych, sprawdzonych sposobach: ulotkach, ogłoszeniach prasowych czy plakatach. Dziś internet jest miejscem, w którym najczęściej poszukujemy interesujących nas informacji. Niezależnie od tego, czy potrzebujemy usług fotograficznych, nowych butów, czy namiaru na dobrego mechanika – naszym pierwszym odruchem jest wpisanie stosownego hasła w wyszukiwarkę. Niektórzy preferują media społecznościowe - ofert usługodawców, sklepów i restauracji szukamy m.in. w „polubieniach” znajomych na Facebooku. Taka subskrypcja działa jak polecenie – jeśli ktoś, komu ufamy i uznajemy za obdarzonego dobrym gustem „lubi” daną firmę, wierzymy, że jej towary lub usługi są dobrej jakości. Obecnie coraz większe znaczenie zyskują również blogi firmowe. Ich posiadanie wciąż nie jest „obowiązkowe” – o ile każdy prężnie działający biznes musi mieć własną witrynę i konto na Facebooku, o tyle blogi są rozwiązaniem wybieranym jedynie przez część przedsiębiorców. Nie zmienia to faktu, że jest to bardzo dobry pomysł. Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

1. Jest to tani i prosty sposób na reklamę

        Ulotki, banery i ogłoszenia w prasie, reklamy telewizyjne, bilbordy… To wszystko kosztuje naprawdę dużo pieniędzy. Można powiedzieć, że ogromna popularność internetu spadła z nieba wszystkim tym, którzy do tej pory narzekali na wysokie koszty reklamy. Trzeba przyznać, że promocja w sieci, w porównaniu do innych metod, jest naprawdę tania. Jeśli się o to postaramy, może nawet być darmowa! W internecie znajdziemy mnóstwo bezpłatnych, łatwych w obsłudze serwisów blogowych. Wystarczy ściągnąć stosowne oprogramowanie dostępne na stronie. Jeśli mamy własną stronę firmową, jedynym, co musimy zrobić, jest dodanie kolejnej podstrony z blogiem. Po tym zabiegu pozostaje nam jedynie tworzenie wpisów. Jeśli mamy choć trochę smykałki do tego zajęcia, warto robić to samodzielnie. Będąc specjalistami w danej dziedzinie, regularnie aktualizującymi wiedzę na jej temat, z pewnością jesteśmy w stanie pisać interesujące treści z nią związane. W przypadku, gdy naszą piętą achillesową są błędy językowe, możemy zatrudnić korektora. Jeśli zaś zupełnie nie mamy głowy lub czasu do pisania, możemy skorzystać z oferty profesjonalnego copywritera. Co prawda wówczas koszty prowadzenia bloga wzrosną, ale w zamian otrzymamy fachowo napisane, ciekawe artykuły, które z pewnością przyciągną nowych odbiorców.

2. To metoda na budowanie trwałej relacji z klientami

        Na stronę firmową nasi klienci zaglądają raczej sporadycznie – głównie kiedy potrzebują naszych danych kontaktowych. Profile w mediach społecznościowych oraz blog to zaś miejsca, które mają szansę na regularne odwiedziny i wzmożony ruch. Jeśli podejdziemy do tego zadania w sposób profesjonalny i rzetelny, nasz blog firmowy może stać się dla naszych klientów tym, czym są dla nich inne, typowo rozrywkowe blogi – miejsce, na które zaglądają cyklicznie w poszukiwaniu interesujących informacji i treści, które wniosą coś do ich życia. Jeśli chcemy to osiągnąć, musimy zastanowić się, jakie teksty mają szansę na przyciągnięcie czytelników i regularne odwiedziny. Naszym zadaniem jest wczucie się w sytuację odbiorcy i ocena każdego pomysłu z jego perspektywy. Czy dana treść jest w jakiś sposób oryginalna, czy może nasz czytelnik zna te informacje z wielu innych źródeł? Czy jest to coś, co będzie chciał czytać w wolnym czasie? Czy wiadomości zawarte we wpisie są interesujące z perspektywy laika? Częstym błędem popełnianym przez osoby prowadzące blogi firmowe jest chwalenie się bardzo szczegółową wiedzą, co owocuje artykułami przeznaczonymi raczej dla innych profesjonalistów. Pamiętajmy, że klienta prawdopodobnie nie interesuje szczegółowa instrukcja szycia portfeli czy produkcji stołów. Za to z zainteresowaniem przeczyta poradnik o mądrym kupowaniu tego typu produktów. Jeśli chcemy zbudować trwałą relację z klientami, nie może być ona jednostronna. Większość blogów ma sekcję komentarzy, dzięki której czytelnicy mogą dzielić się przemyśleniami dotyczącymi poszczególnych wpisów. Warto również motywować ich do działania, organizując konkursy czy ankiety. 

Niskie koszty reklamy i idalny sposób na budowanie relacji z klientem.

Częstym błędem popełnianym przez osoby prowadzące blogi firmowe jest chwalenie się bardzo szczegółową wiedzą, co owocuje artykułami przeznaczonymi raczej dla innych profesjonalistów
3. Dzięki blogowi możemy zbudować wizerunek eksperta 

       Dlaczego blogi o tematyce urodowej cieszą się taką popularnością? Ponieważ jest to popularny, odpowiadający na potrzebę czytelniczek temat, które ufają blogerkom i uznają je za ekspertki w tej dziedzinie. Jeśli na lubianym blogu o tej tematyce pojawi się pozytywna recenzja kremu lub przepis na domową maseczkę – czytelniczki popędzą do sklepów po kosmetyk lub do kuchni, by wykonać go samodzielnie według instrukcji. Takich samych reakcji życzymy sobie dla naszego bloga firmowego. Ideałem jest, jeśli nasi czytelnicy zaglądają na naszą stronę, ponieważ są szczerze zainteresowani przekazywanymi przez nas informacjami, naszymi poradami i opiniami. Jeżeli publikowane przez nas treści okażą się rzetelne i sprawdzą się w praktyce, możemy mieć pewność, że zyskamy dzięki temu szacunek i zaufanie konsumentów i zaczniemy uchodzić za ekspertów w ich oczach. A skoro nasze rady i opinie okażą się warte uwagi, klienci wyciągną prosty wniosek, że nasze produkty lub usługi również muszą być przygotowane w sposób profesjonalny. Ta zasada w pewnym sensie działa w dwie strony. Samodzielnie prowadząc bloga firmowego… stajemy się coraz lepszymi ekspertami. Przygotowywanie kolejnych wpisów zmusza nas do zajmowania się konkretnymi tematami, poszukiwania nowych informacji i pozostawania na bieżąco w kwestii nowinek z branży. Podobnie dzieje się, gdy czytelnicy zadają pytania i proszą o naszą fachową opinię. Nie chcąc ich zawieść, weryfikujemy posiadaną przez siebie wiedzę, a tym samym sami zdobywamy więcej wiadomości. 

4. Kreujemy wizerunek marki 

       Nasze decyzje zakupowe opierają się nie tylko na obiektywnych cechach produktów oraz naszym autentycznym zapotrzebowaniu na dany towar. W rzeczywistości ogromne znaczenie mają również inne, mniej racjonalne czynniki. Często nie zdajemy sobie sprawy, że sięgamy po konkretny artykuł, ponieważ mamy pozytywny stosunek do jego producenta. Mało kto czyta składy produktów spożywczych i kosmetyków, testuje po kolei różne marki lub zapoznaje się z profesjonalnymi testami. Kupujemy to, co znamy z reklam i chcemy być kojarzeni z określonymi wartościami. Producenci dobrze o tym wiedzą, stosując w swoich działaniach marketingowych różne triki, mające na celu zbudowanie konkretnego wizerunku marki. Jedne produkty kojarzą się z rodziną, dzieciństwem, przywiązaniem do tradycji i dbaniem o relacje, a inne z młodością, wolnością oraz wyłamywaniem się ze schematów. I choć na poziomie intelektualnym możemy zdawać sobie sprawę z tego, że dwa produkty prawdopodobnie są bardzo do siebie zbliżone, to wybieramy ten, który pozytywnie nam się kojarzy. Blog może służyć m.in. do tego, by zbudować określony wizerunek naszej marki. Na to, jak będzie ona postrzegana przez odbiorców, wpływają np. szata graficzna strony, język, jakim się porozumiewamy oraz rodzaj treści, jakie zamieszczamy. Musimy podjąć decyzję o tym, czy będziemy operowali fachowym słownictwem i oficjalnymi formami, czy wolimy pisać swobodnie, potoczny językiem. Zastanówmy się, jaka jest nasza grupa docelowa: w jakim jest wieku, gdzie mieszka, co lubi, co robi w wolnym czasie? Mając te informacje, możemy dostosować do niej sposób, w jaki będziemy prowadzili bloga. Prężne działanie w sieci jest również metodą na to, by przestawiać swoją markę jako nowoczesną, obeznaną w najnowszych technologiach oraz podążającą za aktualnymi trendami. Dzięki temu klienci uwierzą, że również podczas wytwarzania produktów i świadczenia usług korzystamy z nowoczesnych, innowacyjnych rozwiązań. 

5. Blog pomaga w pozycjonowaniu strony

         W internecie można znaleźć mnóstwo firm z rozmaitych branż, a wyróżnienie się na ich tle wcale nie należy do łatwych zadań. Jeśli potrzebujemy usług lub produktów związanych z określoną dziedziną, zwykle otwieramy wyszukiwarkę i wpisujemy w nią stosowną frazę. Przyjmuje się, że ok. 75% internautów czyta wyłącznie pierwszą stronę otrzymanych wyników. Oznacza to, że kluczowe dla zwiększenia rozpoznawalności naszej marki jest pozycjonowanie. Prowadzenie bloga przydaje się przede wszystkim podczas budowania „długich ogonów”, czyli bardziej szczegółowych, dłuższych zlepków słów kluczowych, które wyszukują odbiorcy (np. „tani fotograf ślubny w Olsztynie”, „najlepsza szkoła językowa dla dzieci w wieku przedszkolnym itp.). Wykorzystanie takich fraz realnie przekłada się na zwiększenie sprzedaży, a co za tym idzie – większe zyski. Skąd możemy dowiedzieć się, które „długie ogony” cieszą się większą popularnością oraz wyższą skutecznością w kształtowaniu decyzji konsumentów? Aby to zrobić, możemy skorzystać z bardzo przydatnego narzędzia o nazwie Keywordtool.io. Należy wejść na stronę programu, wybrać pożądaną wyszukiwarkę (najczęściej jest to google.pl) oraz język, po czym wpisać słowo lub słowa kluczowe, takie jak „fryzjer Gdańsk” lub „odzież dziecięca”. Narzędzie odpowie nam całą listą najczęściej wyszukiwanych fraz, które zawierają dane słowa kluczowe, np. „tani fryzjer męski Gdańsk”, „ekskluzywny fryzjer damski Gdańsk”, „fryzjer Gdańsk czesanie ślubne”, „naturalna ekologiczna odzież dziecięca”, „kolorowa odzież dziecięca”, „odzież dziecięca z własnym nadrukiem” czy „markowa odzież dziecięca na zimę”. Następnie wystarczy użyć tych słów w pisanych przez siebie tekstach.  
Copyright (c)2014-2017, All Rights Reserved Nakatomi LLC

Liczba odwiedzin: 178267387
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem