Jak wypromować Salon Medycyny Estetycznej?

9 stycznia 2023
https://nakatomi.pl/wp-content/uploads/2023/01/blog-1-1280x880.jpg

Jak wypromować Salon Medycyny Estetycznej?

Salon kosmetyczny to bardzo dochodowy pomysł na biznes, gdyż charakteryzuje się szybkim poziomem zwrotu z inwestycji. Jednak warunkiem koniecznym, aby tak się stało, jest przemyślana reklama usług medycyny estetycznej.

Chcesz dowiedzieć się, jak powinno przebiegać promowanie salonu medycyny estetycznej? W takim razie zapoznaj się ze sporą dawką wiedzy, którą przygotowaliśmy specjalnie dla przedstawicieli branży medycyny estetycznej.

Dowiesz się tutaj:

  1. Dlaczego warto promować salon medycyny estetycznej?
  2. Jak stworzyć strategię marketingową dla salonu medycyny estetycznej?
  3. Jak reklamować salon medycyny estetycznej? 6 sprawdzonych metod
  4. Jakie informacje powinny znaleźć się na stronie internetowej salonu medycyny estetycznej?
  5. Prawo a reklama gabinetu medycyny estetycznej

Dlaczego warto promować salon medycyny estetycznej?

Możesz samodzielnie zająć się reklamą gabinetów medycyny estetycznej lub skorzystać z pomocy profesjonalnej firmy. Jednak bez względu na to, jaką metodę wybierzesz, to i tak dostrzeżesz wiele zalet reklamy w sieci. To najefektywniejszy sposób budowania wizerunku marki i zwiększenia widoczności oferty.

Z pomocą brandingu poprawisz świadomość na temat marki, a do tego sprawisz, że klinika, gabinet lub salon medycyny estetycznej będzie wzbudzał zaufanie. Wystarczy, że zadbasz o widoczność opinii o świadczonych usługach, zapewnisz intuicyjny i szybki sposób rejestracji oraz o odpowiednią opiekę. Wtedy umocnisz swoją pozycję na tle konkurencji i zdobędziesz lojalnych klientów.
Jak stworzyć strategię marketingową dla salonu medycyny estetycznej?
Zanim rozpoczniesz działania promocyjne, aby Twój salon medycyny estetycznej stał się znany i wzbudzał zaufanie, koniecznie stwórz przemyślaną strategię marketingową.

Taki plan promocji pozwoli określić mierzalne i realistyczne cele biznesowe, dzięki którym promowanie własnej firmy przyniesie jeszcze większą satysfakcję. Najczęściej wybierane cele to wzrost świadomości na temat firmy, wzrost liczby stałych klientów czy wzrost sprzedaży.

Następnie przejdź do ustalania celów marketingowych, które pozwolą na zrealizowanie wcześniej ustalonych celów biznesowych. Tutaj dobrymi przykładami może być sprzedaż większej liczby usług dotychczasowym klientom, czy też wzrost liczby subskrybentów na liście mailingowej. Zawsze kluczowe jest to, aby wytyczone cele marketingowe były mierzalne, realne i miały ramy czasowe.

Co powinna zawierać strategia marketingowa salonu medycyny estetycznej? Oto najważniejsze elementy:

  • szczegółowy opis firmy oraz usług i produktów, jakie zawiera,
  • opis pozycji firmy na rynku lokalnym i nie tylko,
  • profil klientów,
  • analizę SWOT,
  • charakterystykę konkurencji,
  • informacje na temat tego, co jest szczególnie ważne dla współczesnych klientów salonów medycyny estetycznej, np. doświadczony zespół, renomowany salon czy wysoka jakość,
  • opis taktyk marketingowych, które mają przynieść największe korzyści dla firmy,
  • plan marketingowy wraz z pomiarem skuteczności poszczególnych działań.

Nie zapomnij także o tym, że ważną częścią strategii marketingowej jest też wykonanie szczegółowego badania rynku. Pozyskasz w ten sposób takie informacje jak:

  • wielkość rynku,
  • trendy,
  • wzrosty lub spadki na rynku,
  • dane demograficzne.

Dzięki tym danym będziesz w stanie opracować skrupulatnie profil idealnego klienta. To z kolei spowoduje, że przyszłe reklamy będą jeszcze lepiej dopasowane do potencjalnych klientów.

Jak reklamować salon medycyny estetycznej? 6 sprawdzonych metod

Reklamowanie salonu medycyny estetycznej staje się znacznie łatwiejsze, gdy zdecydujesz się wykorzystać potencjał, jaki tkwi w Internecie. Marketing internetowy to sekretny składnik, dzięki któremu możesz pozyskać nowych klientów, zdobyć ich zaufanie oraz ustabilizować swój biznes. Sprawdź, która z poniższych metod pozwoli Ci osiągnąć sukces w branży medycyny estetycznej.

Kampanie w Social Mediach

Twoi klienci – zarówno mężczyźni, jak i kobiety w różnych przedziałach wiekowych, każdego dnia korzystają z mediów społecznościowych. Twoim zadaniem będzie zatem sprawienie, aby podczas surfowania po Social Mediach lub w trakcie poszukiwań dotarli do reklamy Twoich usług medycyny estetycznej.

Świetnie sprawdzą się do tego najpopularniejsze portale społecznościowe takie jak – Facebook, Instagram, TikTok, YouTube oraz Pinterest.

Szczególnie Facebook oraz Instagram to dobry wybór na sam początek. Takie reklamowanie medycyny estetycznej cechuje się dużą dokładnością oraz skutecznością, gdyż media społecznościowe należące do firmy Meta pozwalają na bardzo szczegółowe targetowanie, gdy chcesz uruchomić płatną reklamę np. Facebook Ads. Dzięki temu możesz zoptymalizować swoje koszty i trafiać do osób, które naprawdę mogą być zainteresowane Twoją ofertą.

Promowanie salonu medycyny estetycznej w Social Mediach to gwarancja wzrostu nowych klientów, zwiększenia zaufania względem marki oraz wzrostu sprzedaży. Chcesz zyskać wszystkie te korzyści? W takim razie zdecyduj się na regularne publikowanie postów w mediach społecznościowych.

O czym warto pisać w Social Mediach?

  • Publikuj zdjęcia „od środka”, chwal się swoim salonem medycyny estetycznej, pokazuj sprzęty i specjalistów w trakcie pracy.
  • Dziel się wiedzą, aby udowodnić, że Ty i Twój zespół jesteście ekspertami w swojej dziedzinie. Zwiększaj w ten sposób również świadomość na temat medycyny estetycznej.
  • Dużą popularnością cieszą się zdjęcia oraz filmiki przed i po.
  • Udostępnij cennik oraz ofertę. Na Fanpage’u na Facebooku możesz dodać zakładkę Usługi, aby potencjalni klienci mogli z łatwością odnaleźć szczegóły na temat oferty. W ten sposób też zoptymalizujesz swoją pracę, gdyż nie będziesz tracić czasu na odpisywanie na wiadomości lub w komentarzach na ten temat.
  • Doskonale sprawdzą się też webinary i wywiady ze specjalistkami, podczas których koniecznie zorganizuj tzw. Q&A, gdzie użytkownicy mogą zadać pytania do fachowców, aby rozwiać ich wątpliwości.
  • Informuj o aktualnych akcjach promocyjnych, udostępniaj kody rabatowe, newsy związane z salonem medycyny estetycznej czy też zmiany godzin otwarcia firmy.
  • Świetnie sprawdzają się też konkursy w Social Mediach. Jednak koniecznie zadbaj o to, żeby opracować regulamin razem z prawnikiem, aby uniknąć negatywnych konsekwencji prawnych. To doskonały pomysł, aby zwiększyć zasięg firmy.

Włącz też płatne kampanie reklamowe z linkiem do oferty lub do postu w Social Mediach, aby zwiększyć zasięg i pozyskać nowych obserwujących z grupy docelowej.

Nie zapomnij też o tym, że skuteczna reklama usług medycyny estetycznej wiąże się także z możliwością sprawniejszej komunikacji z potencjalnymi klientami. Skorzystaj z tej opcji, aby zdobyć zaufanie wśród internetowej społeczności. Odpisuj na komentarze i wiadomości prywatne np. przez Messenger, a użytkownicy na pewno to docenią.

Kampanie w Social Mediach

 

Pozycjonowanie stron salonów medycyny estetycznej

Pozycjonowanie strony internetowej salonu medycyny estetycznej to najlepszy sposób, aby  zwiększyć zasięg swojego biznesu. Widoczność na lokalne i tematycznie powiązane słowa kluczowe, które wpisują do wyszukiwarki Google Twoi potencjalni klienci to szansa na rozwój firmy i zwiększenie liczby klientów.

Pozycjonowanie sprawia, że nawet nowe salony medycyny estetycznej mogą wyprzedzić konkurencję i ukazać swoją firmę jako lidera w branży w danym rejonie.

Ponad 90% użytkowników Internetu korzysta z wyszukiwarki Google. Dlatego Twoim zadaniem jako właściciela salonu medycyny estetycznej jest sprawienie, żeby użytkownicy mogli dotrzeć do strony internetowej Twojej firmy.

Chcesz wykorzystać działania SEO do tego, żeby generować większy ruch w obrębie swojej strony internetowej i zwiększyć widoczność w Internecie? W takim razie wykorzystaj do tego tzw. długi ogon (long tail) oraz pozycjonowanie lokalne. Zdecydowana większość gabinetów oraz salonów medycyny estetycznej decyduje się na reklamowaniu swoich usług w obrębie jakiegoś regionu, województwa czy też miasta. Zamiast osiągać coraz wyższe lokaty na liście wyszukiwań w Google na takie frazy, jak – „przeszczep włosów”, lepiej zdecyduj się na mniej konkurencyjną i korzystniejszą dla lokalnej firmy frazę „przeszczep włosów Poznań”.

Pozycjonowanie lokalne jest najlepszym wyborem, gdyż:

  • minimalizuje koszty reklamy,
  • umożliwia docieranie jedynie do osób, które faktycznie mogą skorzystać z Twojej oferty,
  • zapewnia szybsze pierwsze efekty pozycjonowania, bo musisz pokonać mniejszą liczbę konkurencyjnych firm.

Reklama gabinetów medycyny estetycznej poprzez pozycjonowanie ogólnych fraz kluczowych sprawdza się jedynie w przypadku dużych i renomowanych firm, do których przyjeżdżają osoby z całej Polski.

Pozycjonowanie stron salonów medycyny estetycznej

 

Wizytówka Google Moja Firma

Teraz już wiesz, że promowanie salonu medycyny estetycznej jest możliwe na wiele sposobów. Jednak, gdy zdecydujesz się na docieranie do klientów lokalnych, to nie możesz przy okazji zapomnieć o tym, jak ważną rolę odgrywa Google Moja Firma.

Twoja internetowa wizytówka sprawia, że klienci mogą szybko znaleźć adres Twojego gabinetu i numer telefonu, aby umówić wizytę i zapoznać się ze zgromadzonymi opiniami, żeby podjąć decyzję o tym, dlaczego warto skorzystać z usług właśnie Twojej firmy.

W tym przypadku reklamowanie medycyny estetycznej polega na tym, aby zoptymalizować wizytówkę Google Moja Firma w taki sposób, by stała się ona widoczna. Dzięki temu, gdy użytkownik wpisze do wyszukiwarki frazę kluczową „salon medycyny estetycznej Kraków” – zyska możliwość dotarcia do Twojej wizytówki.

Wizytówka Google Moja Firma

Jak pozycjonować wizytówkę Google Moja Firma?

  • Dodaj unikalny opis swojej działalności i w naturalny sposób umieść tam słowa kluczowe z nazwą miasta, regionu czy województwa.
  • Dodaj też słowa kluczowe do tytułu wizytówki.
  • Zaznacz powiązane kategorie i dodatkowe kategorie związane z usługami, jakie oferujesz.
  • Określ adres siedziby firmy i zaznacz obszar działania przedsiębiorstwa.
  • Zapisz dane kontaktowe – numer telefonu, adres e-mail i adres strony internetowej.
  • Dodaj produkty i usługi, jakie oferujesz.
  • Umieść zdjęcia firmy, aby zyskać w ten sposób korzyści, jakie zapewnia też Google Lens.
  • Zbieraj pozytywne opinie zadowolonych klientów, bo sprzyja to pozycjonowaniu wizytówki Google.
  • Publikuj wpisy w Google Moja Firma i udostępniaj je później w Social Mediach.

Nie pomijaj Wizytówki Google Moja Firma, gdy chcesz znaleźć sposób, jak wypromować salon medycyny estetycznej.

Influencer marketing

Współpraca z Influencerami jest bardzo ważna podczas reklamowania medycyny estetycznej. Dlatego tak wiele marek korzysta z tego rozwiązania – szczególnie w mediach społecznościowych typu Instagram, YouTube i TikTok.

Nie ogranicza się to jedynie do współprac z najbardziej znanymi ambasadorami z dużymi zasięgami. Marki z mniejszym budżetem mogą również skorzystać z tej formy promocji i nawiązać współpracę z mniej popularnymi Influencerami. Tym bardziej że często to właśnie oni mają bardziej zaangażowaną społeczność, która dobrze konwertuje.

Influencer marketing to dość naturalny i mało nachalny sposób promowania salonów medycyny estetycznej.

Dlaczego warto współpracować z mikroinfluencerami?

Jedynie największym markom i gabinetom medycyny estetycznej opłaca się współpraca z celebrytami, mającymi setki lub tysiące obserwujących. Jeśli dopiero zaczynasz swoją działalność w tej branży bądź zależy Ci na ograniczeniu kosztów, to zdecyduj się na współpracę z mikroinfluencerami. To rozwiązanie ma wiele zalet np.:

  • Bliskie relacje z odbiorcami – twórcy z mniejszymi kontami często mają dość bliskie i bezpośrednie kontakty z obserwującymi. Tym samym cieszą się większym autorytetem, są uważani za ekspertów w swojej branży, a ich fani chętnie sięgają po polecane przez nich produkty i usługi.
  • Niższe koszty – reklama usług medycyny estetycznej z pomocą mikroinfluencerów jest znacznie tańsza od zatrudniania znanych celebrytów. Dobrym pomysłem może być opieranie się na barterze, czyli wykonaniu zabiegu w zamian za recenzję. To świetny sposób promocji, który możesz wykorzystać w mediach społecznościowych.
  • Dostęp do tysięcy mikroinfluencerów – dużych ambasadorów są dziesiątki, ale mikroinfluencerów jest znacznie więcej. Dzięki temu łatwo wybierzesz osobę, która spełnia Twoje oczekiwania i odpowiada charakterem do Twojej działalności.

Influencer marketing

Jaką formę może mieć influencer marketing?

Sposób reklamowania usług medycyny estetycznej zależy od tego, gdzie treści publikuje dany Influencer. Najczęściej wykorzystywane są:

  • reelsy na Instagramie,
  • recenzje na autorskim blogu,
  • krótkie wideo na TikToku,
  • zdjęcia na Facebooku,
  • dłuższe i bardziej merytoryczne filmy na YouTube.

Zastanawiasz się, dlaczego warto korzystać z influencer marketingu przy reklamie salonu medycyny estetycznej? Blogerka lub ambasadorka jest w stanie dotrzeć ze swoją promocją i rekomendacją do naprawdę dużej liczby osób. Eksperci podkreślają też, że internauci chętnie korzystają z produktów lub usług polecanych przez osoby, którym ufają, lubią je i cenią sobie ich sposób życia. Dlatego to dobry sposób na reklamę gabinetów medycyny estetycznej.

Płatne kampanie reklamowe

Jednymi z najpotężniejszych narzędzi do promocji online są Google Ads i Facebook Ads. Dlatego warto wykorzystać je do promowania salonu medycyny estetycznej. Z ich pomocą jeszcze skuteczniej dotrzesz do potencjalnego klienta.

W przypadku obu tych reklam ważne staje się:

  • określenie grupy odbiorczej,
  • stworzenie atrakcyjnej kreacji – dostosowanej do wymogów Google Ads lub Facebook Ads,
  • napisanie wysokiej jakości treści – powinna być zoptymalizowana, napisane językiem korzyści i merytoryczna,
  • dodanie zachęcających grafik lub filmików.

Gdy już uruchomisz kampanię, to zadbaj o regularne monitorowanie wyników i optymalizowanie poszczególnych parametry. Wymaga to specjalistycznej wiedzy, dlatego możesz zająć się tym samodzielnie bądź zlecić to zadanie zewnętrznej firmie.

Zastanawiasz się, jaką formę promocji medycyny estetycznej wybrać – Google Ads czy Facebook Ads? Oba systemy mają wady i zalety, a przede wszystkim kilka różnic, które powinieneś wziąć pod uwagę.

Płatne kampanie reklamowe

Na początku zwróć uwagę na wspólne cechy, czyli m.in. bardzo precyzyjne targetowanie. Poza tym możesz prowadzić kampanie, wykorzystując kilka różnych modeli rozliczeń:

  • CPC – to najpopularniejszy model rozliczeń, zapłacisz w nim za każde kliknięcie w reklamę, a nie za jej wyświetlanie;
  • CMS – to model rozliczania za 1000 wyświetleń Twojej reklamy;
  • CPA – płatność jest pobierana za konkretną akcję np. zapisanie się do newslettera.

Jeśli chodzi o różnice między o Google Ads a Facebook Ads, to podczas reklamowania kliniki medyny estetycznej zwróć uwagę na liczbę potencjalnych odbiorców. Kampania w Google ma nieco większy zasięg w porównaniu do Facebooka. Z wyszukiwarki Google korzysta ponad 26 mln Polaków, a konto na Facebooku ma ok. 22 mln naszych rodaków. Zwróć również uwagę na pozostałe różnice:

  • Google jest traktowane jako bardziej zaufane źródło informacji, co powoduje częstsze klikanie w wyświetlane reklamy.
  • Google Ads odpowiada na konkretne potrzeby użytkowników.
  • Reklamy na Facebook Ads wyświetlają się osobom, które mogą być zainteresowane medycyną estetyczną, ale w danym momencie nie chcą skorzystać z zabiegów, dopiero reklama może wywołać tę potrzebę.
  • Facebook Ads wywołuje konkretną akcję użytkowników.
  • Facebook Ads funkcjonuje zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie.
  • Niekiedy kampanie Facebook Ads cechują się mniejszą precyzją i są bardziej nachalne w porównaniu do reklam Google Ads.

Programy partnerskie dla salonu medycyny estetycznej

Dobrym sposobem na promowanie salonu medycyny estetycznej jest program partnerski. Szczególnie jeśli masz lojalną grupę klientów. Wtedy dodatkowe korzyści lub rabaty zachęcają do ponownego skorzystania z zabiegów oferowanych przez Twój gabinet. Często system motywacji stanowi jeden z najważniejszych sposobów promocji kliniki medycyny estetycznej.

Zastanawiasz się, na czym dokładnie polega program partnerski dla salonu medycyny estetycznej? Takie działania opierają się na współpracy między przynajmniej dwoma firmami. W tym przypadku partner gabinetu kosmetycznego umieszcza informacje na swojej stronie lub w mediach społecznościowych. Następnie klient klika link, po czym jest przekierowany na Twoją witrynę.

Rozliczanie programu partnerskiego może odbywać się na różne sposoby np. w formie prowizji od wykonanego zabiegu. Niekiedy tworzone są też programy partnerskie dla lekarzy, kosmetologów i innych specjalistów.

Programy partnerskie dla salonu medycyny estetycznej

Blog ekspercki salonu medycyny estetycznej

Wielu ekspertów zgadza się z tym, że nie warto ograniczać promocji gabinetu medycyny estetycznej jedynie do zewnętrznych platform. Dlatego postaw także na działania w obrębie swojej strony internetowej. Najlepszym sposobem na to jest prowadzenie eksperckiego bloga. Ta przestrzeń posłuży Ci nie tylko do pokazania swojej wiedzy, ale również do informowania o nowych usługach czy oferowanych zabiegach.

Prowadzenie bloga firmowego przez salon medycyny estetycznej wpływa pozytywnie na wizerunek marki, a do tego stanowi skuteczne źródło pozyskiwania klientów. Musisz tylko zadbać o to, żeby treści były zarówno merytoryczne, jak i zoptymalizowane, a do tego miały dopasowane słowa kluczowe.

Choć regularne tworzenie treści na blogu jest czasochłonne, to jednak posłuży Ci to do zbudowania społeczności. Wystarczy, że będziesz dzielić się nowinkami z branży, poradami, wskazówkami dotyczącymi dbania o skórę i ciało.

Reklamowanie medycyny estetycznej z pomocą bloga stanie się jeszcze ciekawsze dla odbiorców, gdy zaprosisz innych ekspertów do dodania gościnnych wpisów. Dobrym rozwiązaniem są też wywiady z pracownikami Twojego salonu lub z innymi osobami, powiązanymi z branżą.

Prawo a reklama gabinetu medycyny estetycznej

Od stycznia 2023 roku obowiązują nowe zasady dotyczące reklamy wyrobów medycznych. W dużym stopniu wpływają one na sposoby promowania salonów medycyny estetycznej np. zabiegów z wykorzystaniem kwasu hialuronowego, lasera czy botoksu.

  • Przede wszystkim reklama musi być w pełni zrozumiała dla odbiorców, nie może wprowadzać w błąd i musi zawierać pełną nazwę danego wyrobu.
  • Pamiętaj o tym, że nowelizacja ustawy obejmuje także działalność influencerską związaną z reklamą wyrobów medycznych. Kluczowe znaczenie będzie miał język wypowiedzi.
  • Jeśli jeszczeprzed 1 stycznia 2023 roku rozpocząłeś kampanię reklamową, która nie spełnia wymogów nowych przepisów, to nie musisz jej przedwcześnie kończyć. Wtedy masz czas do 30 czerwca 2023 roku na modyfikację działań promocyjnych. Po tym czasie nieprzestrzeganie zasad może wiązać się ze sporą karą finansową – nawet w wysokości 2 mln zł.

 

Jakie produkty i urządzenia są uznawane za wyroby medyczne?

 

Jakie produkty i urządzenia są uznawane za wyroby medyczne?

Lista wyrobów medycznych wykorzystywanych w salonie medycyny estetycznej jest naprawdę długa, ale przede wszystkim zwróć uwagę na:

  • lasery,
  • urządzenia do karboksyterapii,
  • urządzenia wykorzystujące ultradźwięki, fale radiowe oraz HIFU,
  • peelingi chemiczne,
  • produkty do mezoterapii i lipolizy iniekcyjnej,
  • wypełniacze np. kwas hialuronowy,
  • autoklawy, torebki do sterylizacji, myjki ultradźwiękowe,
  • lamy np. działające na podczerwień,
  • frezarki,
  • maseczki, rękawiczki, środki ochrony osobistej i środki do dezynfekcji.

Zwróć uwagę na to, że nie wszystkie wymienione urządzenia lub produkty muszą być uznawane za wyroby medyczne. Kluczowe znaczenie ma to, jakie informacje zostały zawarte na etykiecie, ulotce, fakturze lub innym dowodzie zakupu.

Jak reklamować gabinet medycyny estetycznej zgodnie z prawem?

Na stronie internetowej salonu medycynie estetycznej skup się przede wszystkim na działaniach contentowych. Postaw na informowanie oraz edukowanie i w ten sposób zwiększ zainteresowanie swoją ofertą.

Możesz np.:

  • przedstawić sposób wykonywania danego zabiegu;
  • poinformować o wskazaniach i przeciwskazaniach do takich usług;
  • przekazać odbiorcom informacje, dotyczące tego, jak należy przygotować się do zabiegu lub operacji;
  • reklamować swoje usługi, ale bez używania nazw i zdjęć wyrobów medycznych lub też wskazać, że nie stanowią one głównego składnik podczas zabiegu, np. możesz promować „promocję na zabiegi z użyciem kwasu hialuronowego”;

Jednocześnie nie możesz:

  • korzystać ze zdjęć stockowych z modelem przebranym za lekarza;
  • przypisywać wyrobowi medycznemu funkcji i właściwości, których nie posiada;
  • wywoływać fałszywego wrażenia dotyczącego leczenia, diagnozy, funkcji bądź właściwości w odniesieniu do danego wyrobu medycznego.
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (12 votes, average: 4,92 out of 5)
Loading...
 
nakatomi

Jesteśmy międzynarodową agencją marketingową zajmującą się kompleksowymi kampaniami B2B oraz B2C.

Nakatomi® – We create your future.

Accredited Agency
clutch
Good Firms
Top PPC Company
Accredited Agency
clutch
Good Firms
Top PPC Company

Nakatomi® – All rights reserved

footer
Agencja Marketingowa Warszawa - footer