Kampanie dla firm we Francji

Polscy przedsiębiorcy coraz częściej myślą o ekspansji zagranicznej. Młodzi ludzie od początku planują działalność w skali globalnej. Co warto wiedzieć, planując ekspansję na rynek francuski? 

Ekspansja Zagraniczna

Polscy przedsiębiorcy coraz częściej myślą o ekspansji zagranicznej. Młodzi ludzie od początku planują działalność w skali globalnej. Co warto wiedzieć, planując ekspansję na rynek francuski? Wejście na nowy rynek może być trudne nawet dla doświadczonych przedsiębiorców. Pierwsze kroki młodego właściciela firmy są dużo bardziej ryzykowne. Wbrew pozorom fundusze wcale nie są największym problemem. Obecnie istnieje wiele możliwości zdobycia dodatkowych funduszy na rozwój – od funduszy prywatnych do instytucji publicznych. Największym wyzwaniem jest rozpoznanie specyfiki lokalnego rynku. Musimy zapoznać się z regulacjami prawnymi i opracować działania logistyczne. W takiej sytuacji warto postawić na współpracę z doświadczonymi ekspertami. Francja jest jednym z najbardziej uprzemysłowionych krajów świata. To piąta potęga gospodarcza na świecie i druga w Unii Europejskiej. Rynek francuski to ponad 65 mln ludzi, dobra infrastruktura transportowa i komunikacyjna, bliskość i dobry dostęp, a także bogate społeczeństwo. Od lat należy do czołówki polskich partnerów handlowych.

Rynek Francuski 

Gospodarka Francji to przede wszystkim przemysł spożywczy, chemiczny i motoryzacyjny. Jest także pierwszym Europie eksporterem energii elektrycznej. Jednym z najważniejszych sektorów jest turystyka. Jako cel swoich podróży Francję wybiera ponad 76 mln osób rocznie, co czyni ją jednym z najchętniej odwiedzanych krajów na świecie. W sektorze turystycznym działa ponad 227 tys. podmiotów, m.in. hoteli, restauracji czy domów wczasowych. Największą ilość towarów eksportowanych do Francji stanowią towary o wysokim stopniu przetworzenia (sprzęt elektryczny, elementy mechaniczne), spożywcze artykuły ekologiczne oraz towary z drewna (meble, drzwi i okna, drewniane konstrukcje domów). Największym atutem polskich przedsiębiorców jest relacja jakości produktów do ich ceny. Dużym zainteresowaniem cieszy się polska żywność, której jakość uważana jest za wysoką. Francuzi wysoko cenią sobie produkty regionalne, które stanowią dla nich gwarancję wysokiej jakości. Jeżeli więc planujecie ekspansję oryginalnego, lokalnego produktu polskiego, warto postarać się o zdobycie odpowiedniego certyfikatu potwierdzającego pochodzenie.

Firma we Francji

Przed rozpoczęciem ekspansji zagranicznej warto wziąć pod uwagę kilka czynników. Francja ma wielu partnerów gospodarczych, dlatego dobrze jest uzyskać przewagę już na starcie, poznając panujące w tym kraju zwyczaje. Jednym ze sposób poznania zwyczajów panujących na francuskim rynku jest udział w targach branżowych, na których można nawiązać wiele kontaktów biznesowych. Jest to doskonała okazja do poznania rynku od środka. Dla Francuzów ważna jest także znajomość ich rodzimego języka. Do powszechnie używanego języka angielskiego podchodzą bardzo niechętnie. Nasza firma współpracuje z tłumaczami przysięgłymi, którzy zadbają o Twoją komunikację z Francuzami. Poniżej przedstawiamy możliwe formy prowadzenia działalności gospodarczej we Francji oraz formalności, których należy dopełnić. Poniżej przedstawimy Państwu inne formy prowadznia działalności we Francji. Kluczowy jest tutaj dobór rodzaju prowadznia firmy, dostosowoany pod przepisy celno-skarbowe na rynku francuskim. To jaką formę prowadzenia działalności wybierzemy, często decyduję o naszym późnijszym powodzeniu. 

Formalności administracyjne

Prowadzenie działalności we Francji może przybierać różne formy, w zależności od przyjętej strategii oraz rodzaju działalności. Inwestor zagraniczny może działać jako osoba fizyczna bądź osoba prawna a także dokonywać zmian w ramach wybranej przez niego formy prowadzenia działalności.








Formy prowadzenia działalności we Francji
 
    Prowadzenie działalności we Francji może przybierać różne formy, w zależności od przyjętej strategii oraz rodzaju działalności. Inwestor zagraniczny może działać jako osoba fizyczna bądź osoba prawna a także dokonywać zmian w ramach wybranej przez niego formy prowadzenia działalności. Do możliwości prowadzenia działalności gospodarczej zaliczamy
- Samozatrudnienie, 
- Własna działalność w ramach systemu klasycznego 
- Przedsiębiorca indywidualny, 
- Przedsiębiorstwo indywidualne z ograniczoną odpowiedzialnością. 
- Spółka handlowa 
- Spółka jawna, Spółka z ograniczona odpowiedzialnością, 
- Spółka akcyjna, 
- Spółka akcyjna uproszczona, 
- Spółka komandytowa (zwykła i akcyjna). 

 Zagraniczna firma, która pragnie wejść na rynek francuski może wybrać jedną z trzech opcji, uzależnionych od stopnia niezależności, jaką ma mieć podmiot we Francji: 

- Przedstawicielstwo/biuro łączności. Oddział. Filia.  
Formalności administracyjne we Francji 

Formalności administracyjne we Francji • Siedziba działalności/spółki. Możliwe jest zarejestrowanie działalności pod adresem miejsca zamieszkania i wykonywanie w nim działalności (pod warunkiem, że jest ona zgodna z przepisami prawa). 
 • Umowa spółki. Musi zawierać następujące informacje: formę prawną, czas, na jaki została założona, nazwę siedziby, przedmiot działalności, wielkość kapitału zakładowego oraz liczbę każdego rodzaju akcji). 
 • Nazwa spółki. Należy sprawdzić w Krajowym Instytucie Własności Przemysłowej czy taka nazwa nie jest już zarejestrowana jako marka i nie występuje już w obrocie. 
• Rachunek bankowy. 
 • Księgi i rejestry (np. księga inwentaryzacyjna). Wszystkie wnioski o rejestrację muszą być sporządzone w języku francuskim. Składa się je w Centrum Formalności Przedsiębiorstw (CFE). Czas oczekiwania na rejestracje wynosi kilka dni. Na koszty składają się między innymi: 
 • Wpis do Rejestru Handlu i Spółek – 85 euro, 
• Koszty publikacji w Dzienniku Ogłoszeń Prawnych – ok. 230 euro. 

 Postaw na solidnego partnera w interesach - Nakatomi ®  

Aby ułatwić Ci wejście na nowy rynek, wykonamy dla Ciebie analizę konkurencji i postaramy się dopasować Twoją ofertę do wymogów francuskiego rynku. Opracujemy strategię marki, produktu oraz pomożemy stworzyć odpowiednią strategię promocyjną.
       Aby ułatwić Ci wejście na nowy rynek, wykonamy dla Ciebie analizę konkurencji i postaramy się dopasować Twoją ofertę do wymogów francuskiego rynku. Opracujemy strategię marki, produktu oraz pomożemy stworzyć odpowiednią strategię promocyjną. Warto pamiętać o tym, że najważniejsze jest zaspokajanie potrzeb konsumentów. 

     To, czy jesteśmy pierwsi na rynku, nie ma większego znaczenia, o ile potrafimy usatysfakcjonować naszych klientów i robimy to lepiej od konkurencji. Zastanawiasz się dlaczego nie przedstawiamy gotowego pakietu. Niestety nie ma takiej możliwości, ponieważ, każdy klient jest traktowany indywidualnie ze względu na swoje potrzeby. 
Działając w pełni kompleksowo jesteśmy wstanie ograniczyć Wasze działania do minimum, a dokładnie do dostarczenia dla nas gotowego produktu, a my zajmiemy się: 
 - analizą rynku 
- analizą konkurencji ,cen, trudności z rynkiem zbytu 
- rejestracją spółki 
- umowami
 - formalnościami celnymi i urzędowymi 
- znalezieniem siedziby firmy
 - zatrudnianiem pracowników 
- pierwszymi zamówieniami
 - promocją firmy...  
Copyright (c)2014-2017, All Rights Reserved Nakatomi LLC

Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem