Kampanie dla firm we                                       Włoszech

                                                                                  Wybierając kontrahenta do współpracy, zawsze                                                                                             kierujemy się dobrem firmy i osiągnięciem założonych                                                                                   rezultatów, zatem dlaczego wybrać Nakatomi jako                                                                                            partnera do współpracy przy exporcie, ekspansji                                                                                           Państwa firmy na rynek włoski?

Podatki we Włoszech

 Jak w każdym kraju każdy płaci podatki, także eksporterzy podatek muszę zapłacić. Wysyłają towar do Włoch. my jako eksporter, dla odbiorcy włoskiego musimy wystawić fakturę, należy tutaj pamiętać, że faktura nie może zawierać podatku VAT. Nawet jeśli jesteśmy płatnikiem VAT europejskiego to i tak nie dodajemy VAT na fakturze. Jest to tak zwane odwrotne opodatkowanie, to odbiorca towaru odprowadza VAT. My natomiast jako firma, spółka osiągająca dochód od sprzedaży, czy to towarów, czy usług musimy w naszym rodzimym kraju zapłacić podatek dochodowy, stosowny do rodzaju wykonywanej działalności. Inaczej sprawa ma się, jeśli chcemy poważnie wejść na rynek włoski i założyć spółkę na miejscu, równie dla prestiżu, ułatwień w rozliczeniach z kontrahentami, czy też mając na uwadze zatrudnienie pracowników we Włoszech. Tutaj obowiązuję nas 5 stawek podatkowych, podatki są niestety wyższe niż u nas i oscylują od w zakresie 23 do 43 procent, ale dobrze prowadzona księgowość niweluję koszty podatków nawet o połowę. Więcej informacji w tabeli poniżej.

Export do Włoch

Jak wiadomo, Włochy to kraj należący do Unii Europejskiej, a co za tym idzie znajdujące się w strefie wolnego handlu, a tym samy eksporterzy zwolnieni są z płacenia cła przy sprzedaży towarów i usług. Czy jednak jest tak na pewno? Większość towarów jest z tego obowiązku zwolniona, ale są też grupy towarów objęte akcyza, warto poznać tę grupę, żeby uniknąć problemów przy eksporcie. Produkty objęte akcyzą: - alkohole i napoje alkoholowe min: piwo, wino, napoje spirytusowe - produkty energetyczne i energia elektryczna min: paliwo opałowe, silnikowe - wyroby tytoniowe min: papierosy, tytoń do palenia, cygara Oczywiście produktów objętych akcyzą jest znacznie więcej. Przygotujemy dla Państwa broszurę na ten temat, opartą na informacjach uzyskanych z Włoskiej Izby Gospodarczej.
Eksport powinien być skierowany na te rynki, gdzie siłą nabywcza jest większa niż w kraju, lub gdzie potrafimy znaleźć nisze na nasze produkty. 

Sukcesy polskich firm

Niech najlepszym przykładem będą polskie firmy, które święcą triumfy na rynku włoskim. Już nie mówimy tutaj o takich gigantach jak Solaris ale nawet małe rodzime firmy znalazły nisze na włoskim rynku, najlepszym tego przykładem jest Forest Pack producent opakowań drewnianych. To nie to, co produkujesz czy sprzedajesz, jest tak istotne, jak to, jak potrafisz to sprzedać, opakować, zachęcić czy wypromować. Czy wiedzieliście, że w ojczyźnie wina, gdzie każdy Włoch na tym trunku zna się doskonale, z sukcesem sprzedają się wina z zielonogórskich winnic? Nie należy tutaj zapominać o producentach wyrobów mlecznych jak Mlekpol czy Spomlek, nie są to giganci na rynku norweskim, a znaleźli swoje miejsce na Piemoncie. Całą siłą polskich produktów tkwi w konkurencyjności na tym rynku oraz na położeniu nacisku na jakość produktów. Nie starajmy się sprzedać wszystkiego to nie Biedronka, idźmy w produkty lepsze, niż dostępne na tamtejszym rynku, a odniesiemy sukces.

Dlaczego warto eksportować do Włoch

Eksport powinien być skierowany na te rynki, gdzie siłą nabywcza jest większa niż w kraju, lub gdzie potrafimy znaleźć nisze na nasze produkty. Poniżej przedstawiamy Wam kilka powodów dla których warto rozpocząć sprzedaż we Włoszech
Dlaczego warto eksportować do Włoch

       Eksport powinien być skierowany na te rynki, gdzie siłą nabywcza jest większa niż w kraju, lub gdzie potrafimy znaleźć nisze na nasze produkty. Poniżej przedstawiamy Wam kilka powodów dla których warto rozpocząć sprzedaż we Włoszech: 
 - 60 milionów odbiorców na nasze usług 
- przeciętny Włoch zarabia znacznie więcej niż my, a co za tym idzie może więcej wydać 
- Włochy to jedna z siedmiu potęg gospodarczych na świecie 
- Włochy to dobrze wykształcona kadra pracownicza, dzięki czemu nie będziesz mieć większych problemów ze znalezieniem pracowników
 - Niektóre z włoskich regionów jak na przykład Lombardia to jedne z najbogatszych regionów w Europie 
- Włochy znajdują się w dziesiątce Państw o najlepszej jakości życia - Eksport do Włoch jest opłacalny pod warunkiem dobrej kampanii marketingowej.  
Zacznij od targów – pokaż się 

       Gdzie na start kampanii najlepiej się pokazać i kreować swój wizerunek. Oczywiście internet, ale o to nie musicie się martwić Nakatomi to agencja działająca w Social Media na 10 płaszczyznach. Warto pomyśleć o targach branżowych. We Włoszech jak w każdym kraju istnieje kilka imprez, które mają już swoją renomę i warto na nich się wystawić. Nie polecamy targów małych z kilkaset odwiedzającymi. Znacznie rozsądniejsze są targi ogólnokrajowe, choć wystawienie firmy jest znacznie droższe, to istnieją duże szanse na pozyskanie kontrahentów. Podajemy kilka większych imprez, warto zastanowić się, czy od nich nie zacząć naszej przygody z tym rynkiem: - Salone Internacjonale de mobile w Mediolanie, to największa tego typu impreza we Włoszech idealne rozwiązanie dla polskich firm z branży meblarskiej - Mi Milano Pret at porter – największetargi mody we Włoszech i jedne z największych w Europie. To tutaj wystawiają się zarówno mali projektanci, jak i giganci z Gucci czy YLS na czele - Fieragricola – to znów największe targi rolnictwa we Włoszech. Warto być tutaj obecnym, jeśli poważnie myślimy o eksporcie.
Copyright (c)2014-2017, All Rights Reserved Nakatomi LLC

Liczba odwiedzin: 178267344
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem