Kampanie                                                               marketingowe dla                                               firm IT

                                                                                  W dobie dzisiejszej technologii branża IT rozwinęła                                                                                       się w bardzo szybkim tempie. Firmy informatyczne                                                                                         biją się między sobą o klientów. 
Czym różni się promocja branży IT od innych?

        Branża IT to specyficzny sektor na rynku. Specjaliści z tej dziedziny zajmują się przede wszystkim wykorzystywaniem nowych narzędzi do przetwarzania, analizowania, zabezpieczania oraz przechowywania i zarządzania informacjami i aplikacjami. Bardzo często mylnie postrzega się branże IT jako techniczną informatykę. Można powiedzieć, że jest to połączenie wszystkich specjalizacji informatycznych. Więc czym promocja firm w branży IT będzie się wyróżniać od innych? Przede wszystkim estetyką, funkcjonalnością i treścią. Reklama firm IT musi się skupić w obrębie potencjalnych klientów, którzy poszukują dedykowanych dla nich rozwiązań, a więc niezbędna jest analiza tego sektora. 
       Do klientów muszą dotrzeć konkretne treści, bez zbędnych kolorowych informacji, ujęte w dość prosty, ale ciekawy sposób. Promocje producentów IT będą w większej mierze kierowane do dystrybutorów, natomiast kampanie marketingowe dostawców rozwiązań IT będą skupiały się na jak najlepszym przedstawieniu produktów klientom, czyli przedsiębiorcom i osobom prywatnym, którym dedykowane są dane oprogramowania, tworzone na ich potrzeby. Warto zwrócić jednak uwagę, na kanały promocji w branży IT. Jako że większość odbiorców reklamy będzie również poruszała się w obszarach komputerowych i internetowych, stąd wniosek, że najbardziej efektywnym rozwiązaniem będzie promocja z wykorzystaniem narzędzi e-marketingu.
Trudne początki kampanii w branżach IT

       Realizacja każdej kampanii marketingowej na samym początku może nie przynosić efektów, jakich by się spodziewano. Każdy pracujący w reklamie wie, że potrzeba czasu, aby osiągnąć pożądany cel. Wstępnie, kiedy zaczyna się kampanie, trzeba przeanalizować rynek i klientów. Poszukać kanałów, dzięki którym będzie największy odzew z reklamy, szczególnie wśród odbiorców branży IT. Niestety czasem są to zawiłe ścieżki do osiągnięcia celu, ale warte poświęconego czasu. Zanim przystąpi się do realizacji, należy zbudować plan marketingowy, jasno określić koniec tej drogi. Natomiast w trakcie działań zdarza się też tak, że reklamy mogą nie przynosić oczekiwanych rezultatów i trzeba zmienić strategię, bo rynek i konsumenci potrafią być nieprzewidywalni. Z trudnościami kampanii na samym początku spotykają się wszystkie agencje reklamowe, gdyż każdy oczekuje wielkich efektów w krótkim czasie, a rzeczywistość pokazuje co innego. Trzeba też wspomnieć o działaniach konkurencji. Firm z branży IT z danego sektora jest bardzo dużo, przez co ciężko się przebić i zainteresować klienta tak, by skorzystał z oferty reklamowanej firmy. Na dodatek czasem potrzeba zmiany któregoś z elementów firmy, by dopasować się do wymagań klientów, co również jest trudne. To odbiorcy dyktują warunki i ścieżki, w których marketingowcy się poruszają, a firmy się do nich dostosowują, co nie jest łatwe przy coraz bardziej rosnących wymaganiach.

Jak działać

Kampanie marketingowe w branży IT skierowane są do konkretnych i wymagających klientów. Przekazywane treści muszą być stworzone idealnie pod nich. Analiza sektora, w którym obraca się firma, zbadała również profil obecnych klientów i wytypowała potencjalnych odbiorców produktów. Warto właśnie do nich przede wszystkim skierować się z reklamowanymi treściami, gdyż będą największym generatorem zysku i największą grupą odbiorców. Nie należy tworzyć nachalnych treści, ale zachęcające do zapoznania się z profilem i ofertą firmy. W reklamach warto kłaść nacisk na treści łatwe i proste w odbiorze, najlepiej przedstawiające funkcjonalność produktu, albo główne cechy, których dana grupa odbiorców poszukuje na rynku. Zbędne i nieciekawe reklamy sprawią, że nikt się nimi nie zainteresuje. Promocja ma przedstawiać same zalety wykorzystania oferowanego oprogramowania. W samej treści reklamy warto zwrócić uwagę na sam nagłówek. To jest pierwsze, co odbiorca czyta i od tego momentu zależy wszystko, czy reklama zostanie w pełni odebrana, czy nie. Dodatkowo wiele zależy również od preferencji odbiorców.

w branży IT

Branża IT to oprogramowania, aplikacje oraz zarządzanie informacją. W większości są to oferowane produkty tworzone dla szczególnych użytkowników. Np. programy graficzne czy wspomagające obieg dokumentacji w biurach, to rozwiązania dostosowane pod konkretną grupę docelową klientów. Dedykowane rozwiązania w marketingu i IT są ze sobą powiązane. Tworząc określony produkt dla określonej grupy odbiorców, automatycznie stają się oni pierwszą linią odbiorców marketingowych, do których skierowane będą reklamy. Forma promocji również będzie od tego uzależniona. Im bardziej uściślona grupa odbiorców, tym bardziej szczegółowe dane na ich temat się posiada. Tym lepiej można dopasować reklamę, jej treść oraz przekaz, jaki ma nieść. Inne będą promocje dla stref biznesowych, inne dla służb publicznych, a inne też dla pozostałych sektorów. Warto najpierw przeanalizować, po co zostały stworzone dane produkty, kto będzie z nich korzystał i specjalnie pod to tworzyć kampanię marketingową. Takie dedykowane rozwiązania z całą pewnością przynoszą lepsze efekty, więcej zysku i nowych klientów.

skutecznie i z pomysłem

Głównym kanałem marketingowym dla promocji firm z branży IT będzie sektor e-commerce. To w kanałach informatycznych warto skupić swoje działania z uwagi na to, że każda firma monitoruje również konkurencje i szuka nowych rozwiązań dla swojej działalności przede wszystkim w internecie. Warto wiedzieć, że branża IT rządzi się swoimi prawami i im lepiej przedstawia się technologicznie, tym częściej uważana jest za lepszą. Pierwszym krokiem dla kampanii marketingowych dla firm z tej branży jest pozycjonowanie strony. Na to trzeba położyć wielki nacisk. Każdy informatyk i marketingowiec wie, że poszukiwacz informacji znajdzie je na pierwszej stronie Google. Do tego niezbędna jest reklama AdWords. Interesuje nas przede wszystkim to, co w pierwszej kolejności zobaczą oczy i nie trzeba szukać dalej. Do tego warto stworzyć ogólną i dużą bazę mailingową klientów. Poprzez skrzynkę mailową firma informuje o nowych produktach, usługach i promocjach. Patrząc na statystki, to właśnie w branży IT mailing jest dość często stosowany i przynosi zamierzone efekty. 

Postaw na ekspansję... 27 krajó 11 języków

       Można powiedzieć, że rozwiązania firm z branży IT dedykowane są na rynki międzynarodowe, gdyż granica między krajowym produktem informatycznym a zagranicznym zaciera się coraz bardziej. Rynki międzynarodowe otwarte są na nowe rozwiązania i oczekują lepszych rozwiązań funkcjonalnych istniejących już produktów. Zmierzając na rynki zagraniczne ze swoimi produktami, trzeba wiedzieć, że jest to bardziej obszerny sektor, czekają większe porażki, jak i większe sukcesy, ale jak to się mówi „kto nie ryzykuje ten nie gra”. Branża IT obserwowana jest przez ciągle rosnący popyt na nowe technologie i oprogramowania, nawet za granicą. Z punktu widzenia specjalistów od marketingu, rynek zagraniczny jest najlepszym obszarem do promocji firm właśnie z tego sektora. Wszędzie stosuje się technologie informatyczne, więc i wszędzie są potrzebne oprogramowania i aplikacje. Natomiast warto wejść w ten obszar, oferując coś „lepszego” od konkurencji. 

Najtrudniej o pracownika w IT. 

Najcięższe są kampanie marketingowe, które polegają na znalezieniu nowych pracowników w branży IT. Obecnie na rynku informatyków i specjalistów z tej branży jest bardzo dużo, gdyż jest to prestiżowa praca i dobrze zarobkowa. Ciężko w tym „tłumie” wyłonić tych pracowników, na których nam szczególnie zależy. Obecnie odchodzi się od standardowych rozwiązań rekrutacyjnych i tworzy coraz to ciekawsze i wyłaniające konkretne osoby programy. Wiele różnych i dużych firm zrealizowało dość nietypowe kampanie, które przyciągnęły specjalistów z branży IT nawet z zagranicy. Wielka korporacja czy mała firma? Wiele też zależy od samych kandydatów i ich preferencji. Są dwa główne sposoby na przyciągnięcie kandydatów do procesu rekrutacji. Pierwszy to zainteresować czymś, zaintrygować. Dzięki takiemu zachowaniu osoby nawet nieszukające pracy zasiedziałe w jednej firmie spojrzą i zaczną szukać informacji. Drugim sposobem jest przedstawienie firmy. Filmy czy dni otwarte to są kampanie, dzięki którym kandydat poznaje swój przyszły zespół, swoje miejsce pracy i jej specyfikę. O wiele lepiej aplikować na coś, co zdołaliśmy poznać niż w ciemno. Wiele osób mających pracę boi się zmian, nawet pracownicy branży IT. Specjalista technologii informatycznych ma stałą i dobrą posadę, więc niechętnie będzie zmieniał miejsce pracy.  

Zatrudnij pracowników z Ukrainy

Na polskim rynku jest przesyt informatyków i osób bez doświadczenia. Czasem nie są to osoby, których szukamy. Warto nie zawężać sobie pola poszukiwań i spojrzeć na rynki zagraniczne. Jeśli firma tworzy produkty na rynki zagraniczne, nie ma żadnych przeciwwskazań, aby zatrudnić pracowników obcojęzycznych. Ostatnio na topie są informatycy z Ukrainy. Inna kultura i inne, świeże podejście, to jest to, co niezbędne podczas tworzenia kampanii marketingowych oraz nowych rozwiązań informatycznych. Każdy informatyk, szczególnie z długoletnim stażem się ceni i ma pewne wymagania. Natomiast informatycy z sąsiedniego kraju są bardzo wykwalifikowani, można rzec nawet lepiej od krajowych, a mają mniejsze wymagania, przede wszystkim finansowe. Obecnie opłacalne jest bardziej zatrudnienie pracowników z Ukrainy niż rodaków. W rekrutacji najważniejsze są umiejętności i kwalifikacje, a także koszty, jakie trzeba na pracownika ponieść i ich chęć do pracy. Sąsiedzi zza Bugu są bardzo pracowici i chętni do pracy w Polsce. Ukraińcy są bardziej opłacalni i obecnie są coraz większą konkurencją dla polskich programistów.

Postaw na podnoszenie kwalifikacji pracowników 

Niezbędnym czynnikiem w trakcie realizacji kampanii marketingowych, czy w jakichkolwiek innych projektach, nawet informatycznych, są kwalifikacje pracowników. Jeśli osoba zajmująca się kampanią dla branży IT nie będzie rozumiała specyfiki działania takiej firmy oraz jak ją promować, to każda reklama przyniesie za sobą porażkę. Co więcej, marketing tak samo, jak inne gałęzie biznesu np. informatyka ciągle się rozwija. Pojawiają się coraz to nowsze i efektywniejsze sposoby reklamowania firm, produktów i usług. Pracownik, który został zaznajomiony ze specyfiką branży, w której będzie prowadzona kampania marketingowa, będzie w stanie odnaleźć kluczowych i decydujących klientów. Będzie umiał stworzyć konkretne treści marketingowe oraz wybrać najlepsze kanały promocji przy optymalizacji kosztów. Im lepiej wykwalifikowany pracownik, tym lepsza reklama i promocja. Prowadzi to do zwiększenia prestiżu firmy i zysków. Podnoszenie kwalifikacji pracowników ma wielki wpływ na działania całej firmy. 

Masz pytania, jak możemy wypromować twoją firmę w branży IT?

Skontaktuj się z jednym z naszych biur. Nasi doradcy przedstawią Cie ofertę skrojoną na miarę Twoich oczekiwań. Przy kampaniach marketingowych w branży IT stosujemy indywidualne rozwiązania dla każdej firmy. 
Copyright (c)2014-2017, All Rights Reserved Nakatomi LLC

Liczba odwiedzin: 178267397
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem