Kampanie reklamowe dla restauracji

Kampanie marketingowe dla restauracji są istotnym elementem jej „być albo nie być”. Dobrze prowadzone mogą przyczynić się do ogromnego sukcesu, a złe, zrujnować opinie i zniechęcić gości. Należy pamiętać, że restauracje posiadają ogromną konkurencję i mamy tu do czynienia z ciągłą walką o klienta. 






Myśl Inaczej

Promocja restauracji na profilach społecznościowych, jest bardzo istotna w prowadzonej dla niej kampanii. To, co wyróżnia kampanie marketingowe dla restauracji, to dbałość o aspekt wizualny. Na prowadzonym fanpage’u nie może zabraknąć atrakcyjnych zdjęć i ciekawych opisów potraw. Osoba zajmująca się prowadzeniem profilu firmowego restauracji musi wykazać się dużą kreatywnością, aby promowane dania znalazły aprobatę potencjalnych gości. Ponadto social media pozwalają również na sprawną komunikację pomiędzy klientem, a restauracją. Im szybciej zareagujemy na pozostawioną wiadomość, tym dla nas lepiej. 

Pokochaj Social Media

Poza tym, że posty zamieszczane w social media muszą być bardzo estetyczne i niebanalne, trzeba także zwrócić uwagę na kolejny czynnik, jakim jest: regularność. Musimy dbać o to, aby nasi odbiorcy nie byli zaniedbywani i podtrzymywać komunikację z nimi za pomocą profilu na Facebook’u czy Instagramie. Im więcej zdjęć z przyrządzonymi w restauracji potrawami, tym lepiej. Potencjalni goście mogą dzięki temu zapoznać się z menu funkcjonującym w restauracji i wstępnie zdecydować, czy takie potrawy trafiają w ich gusta. Pamiętaj, że każdy post, wpis, ogłoszenie zostaje w sieci, nawet jeśli dziś nikt z niego nie skorzysta, nie oznacza to to, że pozostanie bez echa w przyszłości. 

Bądź Niebanalny 

Wspomniany aspekt wizualny jest elementem wyróżniającym, nie tylko profile na portalach społecznościowych, ale odnosi się to również do strony internetowej restauracji. Szata graficzna, barwne opisy, ciekawie skomponowana galeria i niebanalne menu, stanowią swoistą wizytówkę lokalu gastronomicznego. Pokazują, czego goście mogą od nas oczekiwać i co jesteśmy im w stanie zaoferować. Strona internetowa pozwala wyeksponować zalety lokalu i pokazać, czym różnimy się od konkurencji. Ważne, aby była uaktualniana, aby coś się na niej działo. Gastronomia to sfera, która nie znosi nudy. Należy na bieżąco podążać za trendami kulinarnymi i bezustannie się rozwijać. Każda nowa pozycja w naszym menu może przynieść nam kolejnych klientów. Warto to rozważyć.

Reklama restauracji

Jak zacząć współpracę przy restauracji. 
Pierwsze kroki...
Jak zacząć współpracę, przy promowaniu restauracji...
       Kampanie marketingowe dla restauracji wyróżniają się również tym, że musimy wybiegać daleko w przyszłość, jeśli chcemy osiągać zyski. Dobry plan marketingowy to podstawa działania w branży gastronomicznej. Zanim jednak go stworzymy, należy zacząć współpracę od zbadania rynku, poznania konkurencji i obrania grupy docelowej. Bardzo istotne jest zapoznanie się z ofertą, cennikiem i typem potraw, jakie serwują pozostałe lokale gastronomiczne w naszej miejscowości. Agencja marketingowa musi dokonać analizy tego, jak radzi sobie konkurencja, do jakiej grupy docelowej chcemy trafić i czy aranżacja naszego lokalu i menu, które mamy w ofercie stanowią spójność. Następnie przeanalizować wszystkie podejmowane dotąd działania i wybrać te, które spotkały się z aprobatą gości. Należy jednak pamiętać, że trzeba stawiać na zmiany. Branża gastronomiczna stanowi wyzwanie dla wielu restauratorów, którzy podejmują się prowadzenia firmy. Skutecznie prowadzone kampanie reklamowe dla restauracji mogą przyciągnąć nowych klientów. Jest to jednak regularna praca, a smaczna kuchnia nie jest w stanie rozreklamować się sama.  
Ważne początki w kampaniach dla restauracji
       Kiedy jesteśmy już świadomi tego, w jaką grupę odbiorców celujemy i jakie są nasze silne strony, względem konkurencji, należy opracować wspomniany plan marketingowy. Załóżmy, że sporządzamy go na najbliższy rok, jakie aspekty należy wziąć pod uwagę przy jego tworzeniu? Przede wszystkim w pierwszej kolejności wyznaczamy cele, jakie restauracja ma osiągnąć w konkretnym czasie, np. zwiększenie liczby klientów o 30%. Kolejnym krokiem jest zebranie informacji na temat otoczenia restauracji i analiza wynikających z tego szans i zagrożeń. Jeśli nasza restauracja zlokalizowana jest w pobliżu hotelu, może warto nawiązać z nim współpracę? Nie można jednak pomijać zagrożeń, ponieważ w branży gastronomicznej zbyt wolna reakcja, lub jej brak może być dla restauratora tragiczna w skutkach. Jeśli mamy być skuteczni, przy opracowaniu planu marketingowego, musimy brać pod uwagę również zdolność firmy do reagowania na szanse i zagrożenia. Skupiamy się na mocnych stronach restauracji. Bez odpowiedniej segmentacji rynku nie będziemy w stanie dotrzeć do naszej grupy docelowej. W branży gastronomicznej będziemy przede wszystkim zwracali uwagę na czynniki społeczno-ekonomiczne. 

Plan marketingowy a rzeczywistość

Tworząc plan marketingowy musimy być świadomi tego, że nie jesteśmy w stanie przewidzieć wszystkiego, co wydarzy się np. w ciągu roku. Musi być on bardzo elastyczny, ze względu na szanse i zagrożenia wynikające z otoczenia restauracji, oraz mocne i słabe strony firmy. Biorąc pewną poprawkę na te aspekty, możemy co prawda opracować działania, jakie podejmiemy w przypadku zagrożeń, ale nigdy nie jesteśmy w stu procentach przygotowani na każdą ewentualność. Plan marketingowy pozwala nam zatem monitorować działania, a także daje możliwość wprowadzania pewnych korekt. Tworząc go, musimy przyjąć określone założenia obejmujące czynniki zewnętrzne, na które firma nie ma wpływu. Nigdy nie jesteśmy też w stanie do końca przewidzieć zachowań konkurencji, stąd plan marketingowy a rzeczywistość, mogą niekiedy nie być do końca spójne.  

Klient docelowy w restauracji

Kampanie marketingowe dla restauracji bez zdefiniowania klienta docelowego nie mają racji bytu. Świadomość tego, do jakiej grupy docelowej chcemy trafić jest nadrzędna. To temu podporządkowane jest w znacznym stopniu menu restauracji oraz ustalone ceny, a nawet aranżacja lokalu. Wszystko to musi być względem siebie spójne. Znając preferencje grupy docelowej, jesteśmy w stanie dotrzeć do niej na portalach społecznościowych i nie tylko. Wszystko ma znaczenie przy prowadzeniu kampanii marketingowej. Wiedza na temat tego, w jaki przedział wiekowy celujemy, czy interesuje nas lokalna społeczność, czy pragniemy również zachęcić turystów do odwiedzania naszego lokalu. Bierzemy wówczas pod uwagę aspekty społeczno-demograficzne (w ich skład wchodzi również m.in. dochód, czy zawód), a także geograficzne (miejsce zamieszkania, miejsce pracy).  

Koszty kampanii dla restauracji

Każda kampania marketingowa niesie ze sobą koszty. Bez inwestycji nie ma szans na to, aby odnieść sukces. Im większa kampania, tym większe wydatki. Koszty związane są m.in. z założeniem strony internetowej, która stanowi wizytówkę firmy, ale również z reklamami prowadzonymi na profilach społecznościowych. Duże znaczenie ma także reklama AdWords. Warto również zainwestować w dobrego fotografa, który będzie wykonywał profesjonalne zdjęcia z imprez organizowanych w restauracji lub fotografie dań. Współpraca z blogerami i celebrytami promującymi restaurację może przynieść wymierne korzyści. Wszystko to oczywiście wiąże się z pewną inwestycją, ale każdy restaurator musi liczyć się nie tylko z kosztami związanymi z produkcją potraw, utrzymaniem lokalu i wypłaceniem pensji. Koszty, jakie generowane są w trakcie kampanii marketingowej dla restauracji, to również cena, jaką płaci się za promocję swojego lokalu. 

Jak zatrzymać klienta w restauracji...

Jeśli chcemy mieć stałych klientów, budowanie relacji i nieustanna komunikacja są naprawdę ważne. Warto organizować cykliczne promocje i angażować ich w konkursy na portalach społecznościowych. 








A może promocje

       Promocje to powszechnie stosowana metoda zachęcająca gości do zakupu konkretnych dań i odwiedzenia naszego lokalu. Są to bodźce mające na celu wzrost poziomu sprzedaży poprzez obniżkę ceny. Jeśli dana promocja przynosi wymierne efekty i zaczyna to przynosić zyski, warto jest się zastanowić nad cyklicznymi promocjami. Promocje w restauracji mogą przybrać różny charakter. Mogą dotyczyć konkretnych dań lub potraw sezonowych. Mogą również odbywać się w konkretnym przedziale czasowym w konkretnym dniu tygodnia, tzw. Happy Hours. Są one stosowane w dniach i godzinach, kiedy lokal ma słabe obłożenie. Promocje mogą opierać się również na degustacjach. Serwując mniejsze porcje konkretnych potraw, sprawdzamy, czy dana potrawa przyjęłaby się w restauracji na stałe. Kolejnym rodzajem promocji są gratisy powyżej wydania określonej kwoty. Niektórzy restauratorzy decydują się także na zniżki stałego klienta, lub zniżki za okazaniem paragonu.  
Jak zatrzymać klienta i podnosić standardy

        Jeśli chcemy mieć stałych klientów, budowanie relacji i nieustanna komunikacja są naprawdę ważne. Warto organizować cykliczne promocje i angażować ich w konkursy na portalach społecznościowych. Branża gastronomiczna musi opierać się na trendach kulinarnych, więc warto raz na jakiś czas uaktualnić menu. Można również zachęcić do wizyty serwując potrawy sezonowe lub organizując ciekawe wydarzenie. Decydując się na patronaty lub sponsoring lokalnych wydarzeń, restauracje budują swój wizerunek. Takie działania mogą przynieść efekty w postaci pozytywnych recenzji zamieszczanych na forach i portalach, gdzie potencjalni odbiorcy często szukają opinii na temat restauracji z konkretnych miejscowości. Nie jest także tajemnicą, że jeśli restauracja chce zyskać sympatię gości, musi serwować dania na poziomie. Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz, a niepochlebne opinie niestety dość długo zbierają swoje żniwo. Zachowując standardy na odpowiednim poziomie, możemy mieć pewność, że klient wróci. Reszta to kwestia odpowiedniej promocji.  

Kampanie marketingowe dla restauracji

Idealny target to podstawa zasad marketingu dla restauracji - Wszystko podporządkowane jest grupie odbiorców, bo tylko dzięki trafieniu w ich gusta i preferencje jesteśmy w stanie spełnić nasze cele marketingowe.
          Nakatomi to agencja marketingowa posiadająca duże doświadczenie w prowadzeniu kampanii marketingowych dla branży gastronomicznej. Nasza wiedza i znajomość wszystkich zasadach promocji restauracji pozwala na osiąganie sukcesów na tym polu. Do każdego klienta podchodzimy w sposób indywidualny, a nad kampaniami dla restauracji pracuje grupa doświadczonych osób. Przed sprecyzowaniem strategii marketingowej dokładnie zapoznajemy się z szansami i zagrożeniami, jakie posiada restauracja działająca na konkretnym obszarze. Analizujemy jej słabe i mocne strony oraz dokładnie śledzimy działania konkurencji, a następnie obieramy grupę docelową, do której chcemy dotrzeć. Dzięki temu jesteśmy w stanie opracować kampanię idealnie dopasowaną do konkretnej firmy. Jesteśmy świadomi tego, że bez inwestycji oraz regularnej i ciężkiej pracy nad kampanią nie dałoby się zakończyć jej powodzeniem. Jesteśmy kreatywni, a najlepszym dowodem tego, jest powodzenie, jakie odnoszą prowadzone przez nas restauracje. Zdajemy sobie sprawę, że branża gastronomiczna wymaga olbrzymiego nakładu pracy i dziesiątek pomysłów, z których wybieramy wyłącznie najlepsze. Stawiamy na efekty i to się sprawdza. 

Skontatuj się z jednym z naszych biur

Nasi doradcy przygotują plan marketingowy rozwoju Twojej restauracji na długie lata. Dostosujemy nasze działania do Państwa oczekiwań, dzięki czemu wspólnie osiągniemy zamierzone cele. Tylko współpraca przy tworzeniu kampanii marketingowych między restauratorem a agencją marketingową pozwala z każdym rokiem zwiększać dochody restauracji.

Nakatomi - Warszawa  

Nakatomi oddział Warszawa to nasze idealne miejsce do pracy. Centrum, metro, sklepy warunki butikowe dla pracowników i klientów. 
 00-640 Warszawa ul. Mokotowska 1
tel. 0048/ (22) 378-25-43
e-mail: agnieszka@nakatomi.pl

Nakatomi - Gdańsk

Gdańska nie mogło zabraknąć na naszej mapie. Tutaj macie do dyspozycjo dwa nasze biura zlokalizowane w Oliwie w centrum biurowym
80-386 Gdańsk, ul. Lęborska 3B
tel: 0048/ (58) 732-22-85
biuro@nakatomi.pl

Nakatomi - Gdańsk II

Dlaczego drugie biuro w Gdańsku? Bo w pierwszym za mało miejsca. Zapraszamy do Olivia Business Centre 
80-386 Gdańsk, Al. Grunwaldzka 472
tel: 0048/ (58) 727-91-80
gdansk@nakatomi.pl
Copyright (c)2014-2017, All Rights Reserved Nakatomi LLC

Liczba odwiedzin: 178267345
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem