Dlaczego warto tworzyć kampanie na Twitterze?

Od powstania portalu w 2006 roku wysłanych zostało ponad 500 miliardów tweedów. Pomimo tego, że w Polsce Twitter nie jest tak popularny jak chociażby Facebook czy Instagram, to jednak plasuje się on całkiem wysoko w rankingach najpopularniejszych platform społecznościowych. Firmy, które decydują się na kampanie na Twitterze są zazwyczaj postrzegane jako bardzo kreatywne i zaangażowane, są one zazwyczaj o krok do przodu przed innymi – w końcu aby przyciągnąć klientów tak krótkim komunikatem trzeba wykazać się nie lada pomysłowością! Twitter stanowi świetną platformę do budowania pozytywnych relacji z klientami i pokazania bardziej „ludzkiej”, normalnej strony firmy. Może służyć manifestacji poglądów i przekonań, za którymi stoi marka co stanowi zarówno ogromną szansę jak i ryzyko. Trzeba ostrożnie dobierać słowa i bazować na pozytywnych emocjach, ponieważ nieostrożnie sformułowane komunikaty mogą zostać negatywnie odebrane i w konsekwencji przynieść efekt odwrotny od zamierzonego. Twitter skupia przede wszystkim ludzi młodych, podążających za światowymi trendami. Decydując się na kampanię na Twitterze z pewnością dotrzemy do takiej grupy oraz wzmocnimy świadomość naszej marki wśród odbiorców.  

Dla kogo Twitter? Dla jakich firm najskuteczniejszy?

Twitter nie jest tak popularną platformą w Polsce jak za granicą, dlatego wiele firm uważa, że jest to medium wyłącznie bardzo młodych odbiorców. Nic bardziej mylnego! Statystyki pokazują, że na Twiterze spotkamy zarówno młodych użytkowników, jak i tych starszych. Nie warto więc kierować się wiekiem grupy docelowej, lecz celować w ich zainteresowania. Co więcej, wśród użytkowników przeważają mieszkańcy dużych miast oraz tacy, którzy szukają informacji dotyczących nowoczesnych technologii, dlatego firmy z tej branży mogą mieć większe szanse na sukces. Twitter jest świetnym rozwiązaniem również dla branży eventowej. Jest to nie tylko chwytliwy, interesujący temat pobudzający do zaangażowania ale też idealna platforma do szybkiej, sprawnej komunikacji z uczestnikami organizowanego wydarzenia. Tak naprawdę, sprawnie prowadzona kampania na Twitterze sprawdzi się dla większości firm, trzeba jednak trzymać rękę na pulsie i być na bieżąco z aktualnościami ze świata. Warto też używać tej platformy to komunikacji z klientami i ich obsługą, jako że zapewnia ona najszybszy i najsprawniejszy kontakt. Kampanie na Twitterze świetnie sprawdzi się przykładowo dla producentów napojów, gadżetów lub odzieży, ale także dla firm świadczących usługi.  

Real Time Marketing tylko na Twitterze

Twitter jest bardzo specyficznym portalem, który znajduje się wśród najpopularniejszych mediów społecznościowych. Komunikacja na Twitterze jest wręcz banalnie prosta – wpisy mogą mieć maksymalną długość 140 znaków, można do nich dodatkowo załączać zdjęcia, filmy a także swoją lokalizację. Twitter pokazuje że w prostocie siłą – posiada on ponad 320 milionów użytkowników, a w każdej sekundzie pojawiają się setki tysięcy nowych „tweedów”, czyli wpisów. Z pozoru prowadzenie kampanii dla firmy na Twitterze może wydawać się niezwykle trudne – jak zawrzeć ważne, wartościowe treści w zaledwie 140 znakach? Jak dotrzeć do użytkowników tak krótkimi komunikatami? Z pewnością kampanie na Twitterze wymagają ogromnej kreatywności, jednak nie jest to tak skomplikowane ani ograniczające jak może się początkowo wydawać.  Czynnikiem, który może przyczynić się do sukcesu kampanii na Twitterze i jej skuteczności jest real-time marketing, czyli marketing czasu rzeczywistego. Na czym to polega? Jest to komentowanie bieżących wydarzeń dosłownie w momencie, kiedy te się dzieją. Wydaje się być bardzo proste, jednak wymaga to ogromnego refleksu i obeznania. Szybkość i trafność reakcji jest tym, co sprawi że aktywność zostanie zauważona przez internautów oraz rozprzestrzeni się w błyskawicznym tempie, a marka zostanie w pamięci na długo.

Real Time Marketing only Twitter

Czynnikiem, który może przyczynić się do sukcesu kampanii na Twitterze i jej skuteczności jest real-time marketing, czyli marketing czasu rzeczywistego. Na czym to polega? 
Zasady przy prowadzeniu kampanii na Twitterze.

      Pierwsza, podstawowa zasada aktywności na Twitterze jest narzucona przez sam serwis – krótkie, 140-znakowe komunikaty. Aby tworzyć takie treści, które będą zwięzłe, konkretne i w dodatku ciekawe i angażujące potrzeba niemałej kreatywności i wprawy. Komunikat musi dostarczać jakiejś informacji, nie może być ogólnikowy i bezwartościowy. Musi zachęcać użytkowników do działania bądź wyrażania własnej opinii na dany temat. Następną zasadą, która pozwoli na osiągnięcie sukcesu i dotarcie do dużej liczby odbiorców jest używanie hashtagów. Znacznik „#” przed wyrazami, które odnoszą się do poruszanego przez nas tematu lub problemu, przede wszystkim pozwoli zainteresowanym użytkownikom odnalezienie konkretnej treści. Czasami warto nawet (oczywiście w granicach rozsądku) zrezygnować z części tekstu na rzecz dodatkowego hashtagu. Główną i najczęściej poruszaną tematyką poruszaną na Twitterze są aktualne wydarzenia z całego świata. Są to tzw. tematy wirusowe – najpopularniejsze w danym momencie, na które wypowiada się najwięcej użytkowników i które cieszą się ogromną popularnością. Mogą to być zarówno wydarzenia polityczne, takie jak wybory prezydenckie konkretnego kraju jak wydarzenia ze świata kultury jak rozdanie nagród filmowych lub muzycznych. 
          Zazwyczaj towarzyszą takim wpisom popularne hashtagi, które popularyzują dane treści. Warto śledzić trendy i tematy wirusowe, a jeśli jest taka możliwość to nawiązać do nich w kreatywny sposób. Czasami wystarczy, że taki jeden tweet stanie się popularny aby kampania odniosła sukces i została zauważona. Nie bój się wchodzić w interakcje! To jeden z najprostszych sposobów, w jaki możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Odpowiadać na „tweety” użytkowników oraz udostępniaj ciekawe treści. Co ciekawe, coraz większą popularnością cieszą się kampanie firm, które wchodzą w interakcję z konkurencyjnymi firmami. Takie kampanie są obserwowane i komentowane przez bardzo dużą liczbę użytkowników i skutkują sukcesem kampanii.  
Twitter, a pozycjonowanie strony.

        Pomimo tego, że linki zamieszczane na Twitterze są mniej wartościowymi linkami „nofollow”, a dalszym ciągu mogą pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie strony. Jest tak dzięki współpracy serwisu z Google, które indeksuje pojawiające się treści. Jednak z powodu ogromu ilości komunikatów na Twitterze, nie wszystkie linki są sobie równe. Te, które mają większą wartość pochodzą od popularnych użytkowników.  

      Dlatego warto zatroszczyć się o zaangażowanie użytkowników jak i samemu być aktywnym – im więcej osób obserwujemy i im więcej osób śledzi nasz profil, tym wyższą wartość mają zamieszczane linki i tym większy wpływ mają na pozycjonowanie. 

     Jest to więc całkiem atrakcyjny i prosty sposób na zwiększenie ruchu na naszej stronie i zapewnienie jej wyższych pozycji. 

Dlaczego jesteśmy najskuteczniejsi?

Nakatomi® to zespół młodych profesjonalistów, którzy nie tylko skutecznie przeprowadzą kampanię, ale też na bieżąco śledzą tendencje marketingowe i trendy w sieci. Rozumiemy siłę i fenomen Twittera, wiemy jakie treści zamieszczać, a także kiedy kampania będzie skuteczna. Warto skorzystać z usług profesjonalnej agencji marketingowej, jaką jest Nakatomi, przy tego typu kampaniach, zwłaszcza przy tak specyficznym medium jak Twitter. Dzięki kompleksowo przeprowadzonej kampanii Twoja firma zyska prestiż i rozpoznawalność, co przełoży się na ilość klientów i zyski. 
Copyright (c)2014-2017, All Rights Reserved Nakatomi LLC

Liczba odwiedzin: 178267391
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem