Kampanie reklamowe na YouTube

. YouTube już dawno przestał być tylko „stroną z filmikami”, jest to niesamowicie szybko rozwijający się portal społecznościowy zrzeszający miliony ludzi z całego świata zainteresowanych bardzo różnorodnymi tematami.
Dlaczego warto tworzyć kampanie na YouTube?

        Przede wszystkim argumentem za prowadzeniem kampanii na YouTube jest to, jak potężnym i powszechnym medium stał się ten serwis w ciągu zaledwie kilku lat działalności. Na chwile obecną jest to druga wyszukiwarka internetowa – popularnością ustępuje on jedynie Google. Stał się to serwis zrzeszający miliony użytkowników na całym świecie a filmy pojawiające się na YouTube poruszają niemalże każdą możliwą tematykę – od bankowości bądź zagadnień technicznych, do filmów dotyczących mody lub tych czysto rozrywkowych. Stwarza to nieograniczone możliwości reklamowe oraz mnóstwo możliwości poprowadzenia kampanii firmowej. 
      Co więcej, jeśli od początku założymy jasny cel kampanii (a od tego powinniśmy zacząć kampanię) i opracujemy konkretny plan działania i zaplanujemy aktywność, można bez problemu pokierować kampanią tak, aby osiągnąć założony cel. Może to być tak naprawdę wszystko – zbudowanie świadomości marki, dotarcie do nowej grupy docelowej, wzbudzenie zaufania, a nawet pomoc klientom w konkretnych zagadnieniach lub edukowanie ich na tematy związane z działalnością naszej firmy. Dzięki ilości użytkowników i charakterowi portalu YouTube, zapewnia on także dużą swobodę tematyki – dużym sukcesem cieszą się zarówno porady w formie video, jak i tutoriale czy wyzwania. Pozwala to na dużą kreatywność przy kampanii, ponieważ dobrym pomysłem można zyskać ogromną popularność, nawet w kilka dni. 
Dla kogo kampanie na Youtube?

        Tutaj odpowiedź jest prosta – absolutnie dla każdego. Grupy demograficzne użytkowników YouTube są na tyle zróżnicowane, że każda branża czy tematyka znajdzie swoich odbiorców. Oczywiście, tak jak wszędzie, niektórym firmom może być trochę łatwiej z racji na popularność niektórych treści. Tak więc firmy zajmujące się produkcją kosmetyków pielęgnacyjnych lub do makijażu, firmy odzieżowe lub firmy produkujące ciekawe gadżety będą miały odrobinę ułatwione zadanie, ale z pewnością nie zamyka to drzwi dla kampanii firm innych branży. Ponadto YouTube daje dziesiątki możliwości dla rodzaju kampanii promującej dany produkt lub usługę. Można stworzyć nowy, oddzielny kanał, serię filmów tematycznych, współpracować z twórcami na YouTube....

Kiedy kampanie na YouTube są skuteczne?

Przy kampaniach na YouTube tematyka ani grupa wiekowa nie jest żadnym ograniczeniem. Na co zatem trzeba zwrócić uwagę, aby kampania odniosła sukces? Przed wszystkim na konsekwencję. 
Kiedy kampanie na YouTube są skuteczne?

       Przy kampaniach na YouTube tematyka ani grupa wiekowa nie jest żadnym ograniczeniem. Na co zatem trzeba zwrócić uwagę, aby kampania odniosła sukces? Przed wszystkim na konsekwencję. Ważne jest aby filmy umieszczane podczas kampanii były utrzymane w tym samym klimacie, były spójne. Użytkownicy nie lubią kanałów prowadzonych chaotycznie i ze zbyt różnorodną tematyką. konsekwencja przy prowadzeniu kampanii na YouTube jest bardzo istotnym elementem. Dodatkowo ogromnym atutem skutecznej kampanii może okazać się współpraca ze znanymi osobami, tzw. influencerami oraz popularnymi Youtuberami. Ich obecność w naszej kampanii może przyciągnąć tysiące widzów. Innym sposobem współpracy jest polecenie naszego produktu lub usługi przez popularnego użytkownika. 

       Jego subskrybenci ufają opiniom i rekomendacjom, także jeśli nasz produkt, usługa lub firma zostanie pozytywnie zarekomendowana, może to przynieść ogromną ilość zainteresowanych użytkowników. Dodatkową opcją, która warto rozważyć przy tworzeniu kampanii na YouTube jest wykupienie reklam. Jeśli stworzymy ciekawy, intrygujący spot reklamowy i zainwestujemy w reklamę w serwisie, będzie on pokazywał się przed lub w trakcie trwania filmików, działa to mniej więcej na zasadzie tradycyjnych reklam telewizyjnych. Z tą różnicą, że można zawrzeć dodatkowe funkcje, takie jak natychmiastowe przejście na daną stronę po kliknięciu. 
Zasady przy kampaniach na YouTube. 

       Jedną z najważniejszych zasad jest pomysłowość. Nawet najciekawsza tematyka może być przekazana w nudny sposób, który się zupełnie nie sprawdzi. Sama dyscyplina, której dotyczą filmy umieszczane na YouTube nie są najistotniejszym czynnikiem, najważniejszy jest sposób w jaki zostanie przekazana treść. Następną zasadą, bardzo często pomijaną, jest optymalizacja strony głównej kanału. Wielu twórców lub firm nie przywiązuje do tej części kampanii większej uwagi, co jest bardzo dużym błędem. Strona główna pełni rolę wizytówki i może zadziałać w dwie strony – odstraszyć użytkowników, bądź zaciekawić ich o zatrzymać na dłużej. Warto poświęcić dłuższą chwilę na napisanie ciekawego opisu z linkiem, podzielenie strony na sekcje, stworzenie tematycznych playlist.  

    Pomimo tego, że podstawową aktywnością na YouTube są filmy wideo, strona graficzna jest również istotna. Każdy zamieszczony film posiada miniaturkę, która powinna być atrakcyjna wizualnie, intrygująca i przyciągająca uwagę. Ważny jest także tytuł filmu – powinien być ciekawy i chwytliwy, jego celem jest zaciekawienie widza i skłonienie go do obejrzenia całego filmu. Nie można jednak przesadzić – zarówno grafika jak i tytuł muszą być zgodne z tematyką filmu, ich celem jest przyciągnięcie widza, nie wprowadzenie go w błąd tylko po to, aby kliknął. Warto także wprowadzić tłumaczenia do zamieszczanych treści tak, aby trafił on do szerszej publiczności – zajmie to tylko kilka minut, a może osiągnąć dużo większą popularność. 

Kampanie reklamowe na YouTube

Jeszcze kilka lat temu YouTube był portalem kojarzonym przede wszystkim z filmami video typu teledyski muzyczne i prawdopodobnie nikt nie spodziewał się, że dopiero „raczkujące” kanały staną się fenomenem na skalę światową, osiągając ilość subskrybentów sięgającą nawet kilkunasty milionów, bądź jak w przypadku najpopularniejszego kanału w całym serwisie oszałamiającą liczbę ponad 55 milionów subskrypcji. W Polsce liczby te może nie są tak ogromne, jednak w Polsce popularność YouTube zaczęła się stosunkowo niedawno. YouTube już dawno przestał być tylko „stroną z filmikami”, jest to niesamowicie szybko rozwijający się portal społecznościowy zrzeszający miliony ludzi z całego świata zainteresowanych bardzo różnorodnymi tematami. YouTube nie staje w miejscu, rośnie i umacnia swoją pozycję z dnia na dzień i jest świetnym miejscem na kampanię marketingową.
Wpływ kampanii na pozycjonowanie stron internetowych

       YouTube ma ogromną moc jeśli chodzi o pozycjonowanie stron. Niektóre pokazują odnośniki do stron YouTube nawet wyżej niż organiczne wyszukiwania Google! Warto wykorzystać możliwości jakie daje nam pozycjonowanie wideo, aby uzyskać ruch na stronie internetowej oraz poprawić jej pozycję. Jednym z najważniejszych czynników wpływających na pozycje uzyskane za pomocą YouTube, jest ranking YouTube. Składa się na niego kilka elementów, między innymi długość filmu, odpowiedni tytuł, słowa kluczowe zawarte w opisie, ilość odsłon oraz zaangażowanie jakie wzbudził (ilość polubień, komentarzy itd.).  Oczywiście to, od czego trzeba zacząć to tworzenie ciekawych, unikatowych treści – jest wprawdzie możliwe sztuczne „nabicie” odsłon czy subskrybentów, jednak nie da się tak łatwo oszukać algorytmów Google i będzie to wyrzucenie pieniędzy w błoto. Aby kampania osiągnęła sukces i dodatkowo pozytywnie wpłynęła na pozycjonowanie trzeba włożyć wiele pracy i wysiłku, i autentycznie zainteresować użytkowników naszymi treściami. 
Dlaczego jesteśmy najskuteczniejsi

       Jeśli nie posiadasz doświadczenia w kampaniach wideo na YouTube, samodzielne stworzenie własnej kampanii będzie bardzo trudne. Dlatego warto zwrócić się do agencji reklamowej i powierzyć te działania profesjonalistom, jakimi jest zespół Nakatomi. Nie tylko pomożemy założyć i zoptymalizować kanał na YouTube. 

    Służymy pomocą i wsparciem na każdym etapie, dysponujemy profesjonalnym sprzętem, dzięki któremu Twoje filmy będą najwyższej jakości a kampania zostanie poprowadzona od początku do końca profesjonalnie i z satysfakcjonującymi wynikami. Pomożemy Twojej firmie zarówno od strony technicznej jak i tej kreatywnej – znajdziemy najlepsze rozwiązania, dopasowane indywidualnie do Twojej firmy, grupy docelowej oraz założonego celu. 
Copyright (c)2014-2017, All Rights Reserved Nakatomi LLC

Liczba odwiedzin: 178267395
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem