Kampanie w Social Media

                                Przeciętny człowiek potrafi spędzić na przeglądaniu Internetu od dwóch do                                           nawet sześciu godzin dziennie. Trudno się zatem dziwić, że współczesny                                                marketing został zdominowany przez właśnie ten środek przekazu. 









Dobierz właściwe kanały

Rozpoczynając swoją aktywność na portalach społecznościowych warto przeanalizować, do kogo zamierzamy dotrzeć oraz co chcemy osiągnąć poprzez nasze codzienne działania. Absolutną koniecznością jest konto na Facebooku, który niezależnie od rodzaju działalności oraz jej skali, jest w stanie wesprzeć każdą kampanię marketingową. Dzięki możliwości targetowania, pozwala docierać do użytkowników w wybranej części świata, w określonym wieku, a nawet o konkretnych zainteresowaniach. Kolejnym, ważnym środkiem komunikacji z klientem jest Instagram, który od kilku lat coraz bardziej liczy się w branży. Już dawno przestał służyć wyłącznie do publikacji zdjęć, ponieważ nabrał wielu przydatnych w biznesie funkcji. Trzecim ważnym portalem jest LinkedIn, który służy głównie nawiązywaniu kontaktów biznesowych, jednak umiejętnie prowadzony może sprowadzić nam nowych klientów. Pozostałe, znane powszechnie strony i aplikacje to Twitter, Google+, Pinterest, Snapchat i inne. Polskie profile firmowe często są tam tworzone jedynie do pozycjonowania. Niektórzy rejestrują się w serwisach, ponieważ słyszeli, że wszyscy tak robią. 

Znajdź ciekawy temat

Dobór odpowiednich środków przekazu to dopiero początek. Jeżeli wiemy już gdzie szukać odbiorców, warto skupić się na tym, co ich zainteresuje. Content marketing, czyli koncentracja na dobrej, unikatowej treści wpływa na popularność naszej działalności. Nawet najdroższa reklama na Facebooku nie przyniesie oczekiwanych skutków, jeżeli nikt nie zainteresuje się jej zawartością. Ciekawe posty, ładne zdjęcia i filmy są chętniej udostępniane, co daje nam darmową reklamę. Dzięki umiejętnie dobranej treści docieramy do kogo chcemy. Codzienne posty na portalach społecznościowych nie powinny być stricte reklamowe. Do tego służą płatne reklamy. To, czego oczekują współcześni internauci, to ciekawostki, wskazówki i inspiracje. Promując cukier można pokusić się o filmy z przepisami na wypieki. Biuro rachunkowe może udzielać krótkich porad i odpowiedzi na pytania, a ośrodek wczasowy pokazywać okoliczne atrakcje i piękne miejsca, nieznane turystom. Możliwości są tak wielkie, że każdy może wyróżnić się czymś na tle innych. 

Bądź jeszcze bliżej

Ostatnie trendy w marketingu to nie tylko wymienione już inspiracje, ale również pozostawanie z odbiorcami w stałym kontakcie. Transmisje na żywo, relacje i historie umożliwiają pokazanie się „od kuchni”. To okazja do przedstawienia zespołu, do odpowiedzi na pytania na żywo oraz do zbliżenia się do internautów. Poprzez pokazanie się tu i teraz, bez obróbki i montażu, można pokazać swoją ludzką stronę, a więc ocieplić wizerunek. Autentyczność potęguje zaufanie. Takich działań nie musimy wykonywać my sami. Można również skorzystać ze współpracy z influencerami, którzy pokażą swoim obserwatorom, jak korzystają z naszej usługi, bądź produktu. Nie potrzebujemy do tego wysoko opłacanych gwiazd. Osoby mniej znane, docierające do dziesiątek tysięcy osób, mogą w zależności od branży przyczynić się do wzrostu zainteresowania naszą firmą. Współpraca z nimi nie będzie zaś stanowiła sporego kosztu. Panuje błędne przekonanie, że takie formy promocji wspomagają dotarcie jedynie do nastolatków. Nic bardziej mylnego. W Stanach Zjednoczonych zaobserwowano, że osoby w średnim wieku spędzają więcej czasu tygodniowo na sprawdzaniu profili społecznościowych niż pokolenie millenialsów. 

                  Zasady są po to,  aby ...

                                        Warto więc nauczyć się w umiejętny sposób wykorzystywać narzędzie                                                     marketingowe, jakim są media społecznościowe.










Słuchaj swojego klienta

Media społecznościowe, jak sama nazwa wskazuje, oznaczają jakąś społeczność. Posiadając profil, nawet firmowy, należymy do wspólnoty, a więc musimy nawiązywać relacje z innymi. Dlatego też ważny jest stały monitoring każdego z kanałów, w którym się udzielamy. Mile widziane jest odpowiadanie na komentarze, ponieważ wtedy odbiorca ma pewność, że jego zdanie się liczy. Obowiązkiem powinno być odpowiadanie na wszelkie wiadomości prywatne i to w jak najkrótszym czasie. Interakcję mogą również wywołać głosowania, udostępnienia i konkursy. Jeżeli użytkownik oznaczył i polecił nasz produkt, bądź usługę w poście, warto zareagować. Podobnie warto podziękować za wystawiane opinie. Warto, nie tylko dlatego, że to w dobrym tonie. Poprzez wypowiedzi otrzymujemy bezpośrednio realną reakcję konsumenta. Wiemy co należy rozwijać i co wymaga poprawy. W miarę wzrostu popularności trudno jest przeczytać i zareagować na wszystkie uwagi, jednak nawet godzina dziennie i odpowiedź na chociaż część z nich jest obowiązkiem, jeśli pragniemy utrzymać pozyskanych fanów.

Myśl strategicznie

Realizując marketing w mediach społecznościowych możemy przy niskim nakładzie finansowym naprawdę wiele zdziałać. Codzienna aktywność na wybranych portalach to budowanie wizerunku i zwiększanie rozpoznawalności marki. Dobre opinie wzbudzają zaufanie. Ono zaś wpływa na wzrost sprzedaży i pomnażanie naszych zysków. W łatwy sposób docieramy tam, gdzie chcemy dotrzeć. Przy pomocy odpowiedniej reklamy zwiększamy nie tylko liczbę polubień, ale i wejść na naszą stronę, co nierzadko przekłada się na zainteresowanie naszą ofertą. Narzędzia biznesowe dla kont firmowych udostępniają nam szczegółowe statystyki. Możemy zatem analizować popularność konkretnego działania w wybranej grupie odbiorców oraz porównać je z konkurencją. Portale społecznościowe są stale doskonalone, a ich funkcjonalność coraz bardziej wzrasta. Trzeba codziennie poświęcać im czas i nadążać za szybko zmieniającymi się trendami. Dopiero wtedy nasze działania przełożą się na korzyści. 

Każde słowo na wagę złota

Social media to doskonałe miejsce na działania marketingowe, o ile wiemy jak je wykorzystać. Publiczne wpadki zdarzają się nie tylko aspirującym celebrytkom, ale i firmom o ugruntowanej pozycji na rynku. Promując swoją działalność należy to robić w sposób nienarzucający się, by pozostać neutralnym wobec osób, które nie są naszymi klientami. Wszystko, co umieszczamy na swoich profilach ma status publiczny, a więc nie możemy dawać się ponieść emocjom. Nie warto również publikować informacji, co do których nie jesteśmy pewni. Wypowiedzi zawierające błędy merytoryczne, czy nawet ortograficzne zawsze doczekają się krytycznych uwag. Jeżeli spotykamy się z negatywnymi uwagami, musimy zareagować grzecznie, odnosząc się z szacunkiem do osoby, która je wygłasza. Najważniejsze to nie dać się sprowokować, ale i nie pozostawać obojętnym. Ignorowanie, czy nawet usuwanie negatywnych opinii nie jest mile widziane, ponieważ sugeruje pozostałym, że firma nie liczy się ze zdaniem klienta. Internet nie zapomina, dlatego ostrożnie dobierajmy treść.

                Czytaj ze zrozumieniem

                                  Prowadzenie publicznego profilu wymaga nie tylko kreatywności i szybkiego                                         wychwytywania trendów, ale i zdolności analitycznych. W końcu nie chodzi o                                         kupienie sobie chwilowych fanów, tylko zbudowanie wizerunku, który ludzie                                           polubią.








Kampanie na Facebook

Facebook  przedstawiać nie trzeba. Jak każdy doskonale wie, posiadanie FanPage na Facebook'u, to konieczność. Nie ma Cię w Social Media, nie ma Cię na FB, to nie istniejesz. Facebook, umiejętnie prowadzony, daje ogromne możliwości jeśli chodzi o odbiorców. Największy problem z reklamami na FB polega na złym ich targetowaniu. Jak prowadzić dobry FB wiemy, bo prowadzimy ich ponad 600 w 8 językach w 27 krajach.  

Kampanie Google Plus

Google plus jak sama nazwa mówi, to narzedzie od Google. Idealne i w Polsce niedocenanie narzędzie do promocji firmy, marki czy pod pozycjonowanie. Google kocha swoje dziecko i artykuły zamieszczane na profilu bardzo mocno indeksuje. Uważacie, że prowadzenie Google plus nie ma sensu? Błąd! Ma sens i to ogromny, działa jak pozycjonowanie. Każdy artykuł jest podbijany przez google po tytule :) Warto !!!

Kampanie na Twitterze 

Społeczność Twittera rozwija się coraz mocniej i szybciej. W Twitterze nie chodzi nawet o to, żeby za jego pośrednictwem przekazywać treści reklamowe, tylko o to, żeby marka stawała się rozpoznawalna. Linki z portalu z PR 9 dają ogromną moc Twojej stronie internetowej, hashtagi ułatwiają znalezienie Twojej firmy. Pamiętaj, że czym więcej profili, tym lepiej. Za słowami klasyka: "w kupie siła" i odnosi się to takze do SM.

Kampanie Instagram

Instagram to domena pokolenia Z i Y , to miejsce kultowe dla młodego pokolenia na całym świecie. Jeśli twoja firma produkuje pod grupę wiekową do 25 lat, nie może Cię zabraknąć na tym portalu. Dla porównania: reklama na FB dociera do 1000 osób.Ta sama reklama na INK, w tej samej cenie dociera do 4500 osób. Jeśli na FB otwiera ją 45 osób, na INK ponad 300 !!! Warto, oj tak. 

Kampanie YouTube

Trzeba coś pisac o YouTube? Sądzę, że nie wiele. Każdy z nas tysiące razy wchodził na ten portal i widział nie jedną reklamę. Zatem jeśli tak jest, to Twoja firma też powinna się tutaj reklamować, tylko z głową. Już widzieliśmy setki nie trafionych kampanii, źle kierowanych, gdzie właściciele potracili grube tysiące i efektu nie było. Odpowiedni target, przyniesie Ci zysk z YouTube.  

Kampanie Pinterest

Po co nam Pinterest? A po co Wam Facebook? Pinterest daje tak samo wiele możliwości, jak każdy profil na portalch społecznych. To tylko w Polsce panuje dziwne przekonanie, że na FB świat się kończy. W USA, Japonii czy Kanadzie Pinterest to ogromne narzędzie reklamowe dla ponad miliona firm. Ponadto pomaga bardzo, bardzo mocno w pozycjonowaniu strony www. To także kolejne miejsce gdzie zauważy nas klient.  

Dlaczego warto prowadzić Social Media?
     Prowadzenie social media w dobie dzisiejszej techniki jest niezbędne. Większość rzeczy, które kiedyś załatwiało się przy okienku w urzędzie czy w sklepie, można zrealizować już za pomocą internetu. Mówi się, że teraz jak nie ma nas w internecie, to nie istniejemy w ogóle. Istnieją różne formy promocji czy kontaktu z klientem. Najprostszym, a jednak najefektywniejszym sposobem jest właśnie prowadzenie social media. Dlaczego więc warto mieć firmowy profil? Pierwszym i najważniejszym powodem, jest prowadzenie social media w każdym miejscu i o każdej porze. Można być zawsze tam, gdzie jest klient, można zawsze mieć z nim kontakt. 
     Patrząc na reportaże, ponad połowa osób korzystająca z profilów w social media np. Facebook, spędza na nim parę godzin dziennie. Wymieniają się linkami, opiniami, tworzą własne społeczności. W takim „miejscu” nie może zabraknąć firmy. Nie ważne gdzie i jak, ważne, że o Tobie mówią… To powiedzenie w tej sytuacji sprawdza się idealnie. 
     Warto pamiętać, że prowadzenie social media to nie tylko reklama skierowana w jedną stronę. Od dłuższego czasu, jako że załatwianie większości spraw ułatwił internet, ludziom brak rzeczywistego kontaktu ze sobą, tak jak klientom z kontrahentami.  
Zakochaj się w Social Media 
   Rozmawianie z klientami, odpowiadanie im na posty, pytania, czy komentarze, z pewnością sprawi, że będą bardziej przychylni naszej firmie i częściej z jej usług czy produktów korzystać. Każdy z nich też chce być informowany na bieżąco o zmianach, nowinkach czy choćby promocjach. Przy tak dużej ilości czasu spędzanej w sieci, klienci nie przegapią naszej oferty, jeżeli będziemy na bieżąco aktualizować profil. Reklama w internecie, czy choćby samo prowadzenie social media z całą pewnością poprawi wizerunek firmy, przyciągnie więcej klientów i powiększy zyski. Patrząc od strony typowo marketingowej, prowadzenie social media to wielki potencjał reklamowy. 
     W bardzo szybkim tempie rozwijają się tego typu kanały komunikacji i coraz większa rzesza potencjalnych klientów z nich korzysta. Dobrze przeprowadzona reklama na facebooku ma duży zasięg, co przekłada się na większe zainteresowanie firmą i większe zyski. Specjaliści od marketingu potrafią przedstawić ofertę tak, że zainteresuje nawet osobę, która nie szuka danych produktów czy usług, gdyż jest przytłoczony wszystkimi reklamami, z którymi się codziennie spotyka. Nadal uważasz, że nie warto zakładać profilu firmy na facebook? Myślisz, że prowadzenie social media jest bez sensu? Pamiętaj, że wszystko dąży do informatyzacji i nie istniejąc w internecie, będzie ciężko Ci się dopasować do rynku i mierzyć się z konkurencją. 

                   

        Przeciętny człowiek potrafi spędzić na przeglądaniu Internetu od dwóch do nawet sześciu godzin dziennie. Trudno się zatem dziwić, że współczesny marketing został zdominowany przez właśnie ten środek przekazu. Niemal każdy młody człowiek posiada profil na przynajmniej jednym portalu społecznościowym. Konta zakłada również coraz więcej osób w średnim wieku, a nawet starszych. Liczba aktywnych użytkowników na samym Facebooku przekroczyła już dwa miliardy. Wszyscy potencjalni klienci naszej firmy skupieni są w jednym miejscu. Warto więc nauczyć się w umiejętny sposób wykorzystywać narzędzie marketingowe, jakim są media społecznościowe.
Copyright (c)2014-2017, All Rights Reserved Nakatomi LLC

Liczba odwiedzin: 178267401
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem