Pomysł na biznes - organizacja wesel

Zorganizowanie wesela nie należy do najłatwiejszych zadań. Przedsięwzięcie to wiąże się z niezliczonymi decyzjami, które musimy podjąć i negocjacjami z poszczególnymi usługodawcami, a także wymaga dobrego zmysłu estetycznego, wyobraźni oraz umiejętnego odpowiadania na potrzeby gości. 

Pomysł na biznes nie tylko dla Pań - organizacja wesel .

          Zorganizowanie wesela nie należy do najłatwiejszych zadań. Przedsięwzięcie to wiąże się z niezliczonymi decyzjami, które musimy podjąć i negocjacjami z poszczególnymi usługodawcami, a także wymaga dobrego zmysłu estetycznego, wyobraźni oraz umiejętnego odpowiadania na potrzeby gości. Do tego wszystkiego dochodzą konieczność dostosowania się do przewidzianego budżetu oraz stres przed jednym z najważniejszych dni w życiu. Nic dziwnego, że wiele par woli zdjąć ze swoich barków część trudności, zatrudniając profesjonalnego konsultanta ślubnego. Czy organizacja wesel to dobry pomysł na biznes? Jak zabrać się do zakładania firmy o takim profilu? Jeszcze do niedawna polskie wesele kojarzyło się z prostą rozrywką, przaśnością i nienajlepszym gustem. Jednak te czasy bezpowrotnie się skończyły – dzisiejsze pary młode nastawione są na wysmakowany styl, oryginalność, podążanie za światowymi trendami oraz zabawę na wysokim poziomie. 

       Chętnie korzystamy z zachodnich inspiracji, wynajmując sale balowe, dekorując je świeżymi kwiatami, ubierając się modnie i z klasą oraz stawiając na zagraniczne hity zamiast swojskiego disco-polo. Wesele nie jest już tylko okazją do dobrej zabawy – narzeczeni zdają sobie sprawę, że ślub jest jednym z najważniejszych dni w ich życiu, wobec czego dokładają wszelkich starań, by jego oprawa była wyjątkowa i niezapomniana. I choć wszystkie te zmiany wydają się być krokiem w dobrym kierunku, niestety, wiążą się również ze znacznie większą presją i oczekiwaniami – zarówno ze strony gości, jak i państwa młodych. Sprostanie tym wszystkim wymaganiom często okazuje się bardzo trudne, a w dodatku wiąże się ze stresem i napięciem, które w skrajnych przypadkach odbierają radość z przygotowań do ślubu. Moda na wynajmowanie konsultantów ślubnych również przywędrowała do nas zza oceanu. Jeszcze dekadę lub dwie temu tego typu biznes prawdopodobnie nie przyjąłby się w naszym kraju, a korzystanie z oferowanych przez niego usług mogłoby zostać uznane za rozrzutność. 

       Dziś coraz więcej osób docenia dobrą jakość i jest gotowych za nią zapłacić. Nie bez znaczenia jest również rosnąca zamożność społeczeństwa – po prostu stać nas na tego typu udogodnienia. Warto wspomnieć także o sporej liczbie osób, które zdecydowały się na emigrację zarobkową: za granicą mogą one liczyć na dość znaczne zarobki, a jednocześnie trudno im zorganizować ślub i wesele w kraju. Takie pary stanowią idealnych klientów firm organizujących śluby i wesela: dysponują odpowiednim budżetem, a jednocześnie nie mają możliwości, by samodzielnie zająć się planowaniem imprezy.

Pomysł na biznes - organizacja wesel

Czy w dzisiajszych czasach opłąca się zarabiać na weselach? Tak, ale jest jeden warunek konieczny do spełnienia. Zaoferuj Młodej Parze cośzupełnie innego, rozwiązania jakich nie ma konkurencja, 
          Według danych GUS rynek ślubny jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków w Polsce. Choć zawieranych jest coraz mniej małżeństw, pary wydają na ślub znacznie większe sumy niż jeszcze kilkanaście lat temu. Z każdym rokiem przybywa firm zajmujących się usługami związanymi z tego typu wydarzeniami, jednak rynek wciąż pozostaje nienasycony. Jest to więc idealny moment, by związać swoje życie zawodowe z branżą weselną. Czym zajmuje się konsultant ślubny? Głównym zadaniem takiej osoby jest zdjęcie z barków pary młodej jak największej liczby formalności związanych z organizacją przyjęcia. Oczywiście, nie oznacza to decydowania o przebiegu imprezy według własnego uznania. Pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić, jest zapoznanie się z oczekiwaniami narzeczonych. 

        Warto postarać się, by każde wesele było unikalne i jak najlepiej pasowało do temperamentu, upodobań i wyobrażeń przyszłych państwa młodych. Jedni marzą o weselu w pałacu, podczas którego będą mogli poczuć się jak para królewska, inni woleliby swojską, ludową potańcówkę, a jeszcze innym spodobałoby się przyjęcie na świeżym powietrzu. Dobry wedding planner stara się jak najlepiej poznać swoich klientów, a następnie pomaga im stworzyć scenariusz, który będzie jak najbardziej dopasowany do ich potrzeb. Często zdarza się, że młodzi nie posiadają talentu do dobierania poszczególnych elementów wystroju, menu itd. Zadaniem wedding plannera jest postaranie się, by całość była jak najbardziej spójna, stylowa i utrzymana w jednym klimacie. Do tego celu niezbędna jest dobra znajomość dynamicznie zmieniających się trendów w branży ślubnej. W przemyśle tym istnieje kilka określonych stylów, których zastosowanie wymaga dbałości o szczegóły – mieszanie ich może okazać się bardzo trudne, a efekt takich starań bywa nieprzewidywalny. Z tego powodu konsultant ślubny musi dysponować wiedzą na temat zmieniających się kanonów, a także odznaczać się nienagannym gustem. 

          Oczywiście, do zadań wedding plannera należą nie tylko oprawa wizualna oraz artystyczna wesela, ale również znacznie bardziej przyziemne sprawy, takie jak pilnowanie różnego rodzaju formalności. Może to być ustalenie szczegółów oraz dostarczenie dokumentów do urzędu stanu cywilnego, uzgodnienie planu ceremonii z księdzem, zadbanie o odpowiednie przywitanie pary młodej po wyjściu z kościoła lub po wkroczeniu na salę weselną, negocjowanie warunków umów z podwykonawcami, przekazanie wytycznych DJ-owi, zaplanowanie menu oraz kontakt z firmami oferującymi specjalne atrakcje weselne. Wiele młodych par nawet nie zdaje sobie sprawy z mnogości opcji, na jakie mogą się zdecydować. Coraz częściej na weselach pojawiają się występy iluzjonistów, krótkie lekcje tańca, pokazy barmańskie, fontanny czekoladowe itp. Rośnie liczba par biorących śluby w plenerze, organizujących przyjęcia na plaży lub korzystających z możliwości zawarcia małżeństwa za granicą. Dobry konsultant ślubny przedstawi klientom oferowane przez siebie możliwości i pomoże wcielić je w życie.

Uwierz w magię Mugolu 

Odniesiesz sukces w tym biznesie, tylko wówczas, kiedy przestaniesz
organzacje wesel traktować jako biznes, a zacznie to być Twój sposób
na życie i samorealizacji się.
        Jak nietrudno się domyślić, największe zapotrzebowanie na usługi wedding plannerów możemy zaobserwować w większych miastach. Liczniejsi mieszkańcy oznaczają większy rynek zbytu, a nowoczesne otoczenie wiąże się z mniej tradycyjnym podejściem do przyjęć weselnych. Zanim otworzymy swój biznes, warto poświęcić trochę czasu na zapoznanie się ze specyfiką danego regionu, dowiedzenie się więcej na temat popytu na tego rodzaju usługi, a także zainteresowanie się ewentualną konkurencją: czy istnieje na danym obszarze, czy jest liczna i jakie jest zainteresowanie jej ofertą. Kolejną sprawą, o której należy pomyśleć, są nasze indywidualne predyspozycje do wykonywania tego specyficznego zawodu. Po pierwsze: musimy mieć świadomość, że branża ślubna jest bardzo sezonowa. Oznacza to, że największe zainteresowanie usługami wedding plannerów można zaobserwować w miesiącach letnich – mniej więcej od maja do września. Po tym czasie liczba ślubów gwałtownie się zmniejsza, a my możemy pozwolić sobie na zwolnienie obrotów, a nawet długi urlop. Jednak zanim to nastąpi, musimy przygotować się na okres intensywnej pracy, również (jeśli nie przede wszystkim) w weekendy. Warto pamiętać, że obowiązki konsultanta ślubnego obejmują nie tylko negocjacje z podwykonawcami oraz koordynację samego wesela, ale również kontakt z młodą parą. Musimy przygotować się na pojawiające się znienacka pytania, wątpliwości i zdenerwowanie. Ślub należy do najpiękniejszych, ale jednocześnie najbardziej stresujących wydarzeń w życiu. 

       Wedding planner musi być nie tylko twardym negocjatorem, ale również (a może przede wszystkim) ciepłym doradcą i powiernikiem. Niejednokrotnie przychodzi mu łagodzić silne emocje klientów oraz spełniać ich nawet najdziwniejsze pragnienia czy zachcianki. Musi odznaczać się wysoką kulturą osobistą, wysoką odpornością na stres, otwartością, tolerancyjnością oraz opanowaniem. Wiele par zatrudnia firmę organizującą śluby nawet rok przed planowaną ceremonią i przez cały ten czas pozostaje z nią w kontakcie. Aby sprostać ich potrzebom i wymaganiom, należy być cierpliwym, serdecznym i mieć odpowiednie podejście do ludzi. Zadaniem osób pomagających w zaplanowaniu uroczystości jest przede wszystkim uszczęśliwienie klientów i dołożenie wszelkich starań, by ślub i cały okres go poprzedzający były jak najpiękniejsze. Z drugiej strony, bycie miłym i serdecznym nie zawsze jest wskazane. Dobry konsultant niejednokrotnie musi wcielić się w rolę negocjatora, który w zdecydowany sposób zadba o interesy klientów. Czasami oznacza to ustalanie treści podpisywanej umowy oraz związanej z nią współpracy, innym razem dopilnowywanie, by wszystko odbyło się zgodnie z planem i oczekiwaniami młodej pary. Niestety, wielokrotnie może się zdarzyć, że któryś z usługodawców pomyli się lub nie wywiąże się ze swoich obowiązków. 

       W trakcie pracy warto kolekcjonować namiary na sprawdzone, godne zaufania firmy oraz zapamiętywać te, z którymi nie warto współpracować. Po jakimś czasie możemy w ten sposób zebrać imponującą bazę, która będzie nieoceniona podczas planowania kolejnych imprez. Jeśli powyższy opis nas nie zniechęca, możemy przystąpić do zakładania swojego wymarzonego biznesu. Zawód konsultanta ślubnego jest o tyle komfortowy, że możemy realizować się w nim w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej. Oprócz tego dostępne są liczne szkolenia, podczas których możemy zgłębiać tajniki wybranego przez siebie fachu oraz doskonalić posiadane już umiejętności. Inwestycje na start nie są duże: nie musimy nawet dysponować własnym lokalem, ponieważ spotkania z klientami możemy organizować w kawiarniach, restauracjach lub w biurach wynajmowanych na godziny. Większość pracy wykonujemy w terenie, więc przydałby nam się własny środek transportu. Warto także przeznaczyć pewną kwotę na promocję swojej działalności. Jej podstawą powinna być strona internetowa oraz konto na portalu społecznościowym – według badań wedding plannerzy najczęściej znajdują zajęcie poprzez ogłoszenia zamieszczane w sieci. Dobrym pomysłem jest również uczestnictwo w targach ślubnych, podczas których mamy unikalną okazję do porozmawiania z młodymi parami i nakłonienia ich do skorzystania z naszej oferty. Na takim wydarzeniu niezbędne będzie nie tylko odpowiednio przygotowane stoisko, ale również materiały takie jak ulotki czy wizytówki, na których umieścimy krótki opis swoich usług oraz niezbędne dane kontaktowe.
Copyright (c)2014-2017, All Rights Reserved Nakatomi LLC

Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem