Pozycjonowanie stron w Chinach

                                   Pozycjonowanie w Chinach to inna szkoła jazdy, oparta na potrzebach innego                                      klienta, a już na pewno na innych wyszukiwarkach.

Kampanie reklamowe w Chinach 

Jednym z ogromnych błędów, jakie popełniają polskie przedsiębiorstwa, to obranie niewłaściwych kierunków na ekspansję, jeśli mówimy o rynkach zagranicznych. W naszej świadomości utarło się, że to właśnie zachód Europy jest tym rynkiem idealnym, że właśnie tam powinniśmy kierować reklamę. Dlaczego nie zastanowić się nad rynkiem chińskim? Wyjdźmy z założenia, że w całej Unii Europejskiej mieszka w granicach 450 mln osób, w samych Chinach jest to już ponad 1,3 mld potencjalnych klientów. Chiny nie są już krajem sprzed 20 -30 lat, gdzie reżim był tam mocno osadzony w swoich strukturach, dążeniu do dyktatury, że żadna firma zagraniczna nie miałaby szans wejść na tamtejszy rynek. Chiny to obecni chłonny i otwarty rynek, gdzie każda firma, przy dobrze prowadzonej kampanii reklamowej z solidnym produktem, odnajdzie swój rynek zbytu.

Pozycjonowanie stron w Chinach

Pozycjonowanie w Chinach to inna szkoła jazdy, oparta na potrzebach innego klienta, a już na pewno na innych wyszukiwarkach. Jak wiadomo chiński rząd pomachał czerwoną kartką dla Google, tym samym jedyną, a raczej główną wyszukiwarką w Chinach stała się wyszukiwarka Baidu.com. Czy to coś złego? Oczywiście, że nie, każdy ma prawo, do chronienia swojego rynku, kraju, itp… jednak dla firm zagranicznych stał się to dość duży problem. Dlaczego? Pozycjonowanie w Baidu ma podobną strukturę do Google. Według nas jest to po prostu ogromna kopia wyszukiwarki Google, zatem pozycjonowanie w niej to nic innego jak chińska kopia Google.com. Tak to w dużej mierze prawda. Jednak jesteśmy w kraju, gdzie żyje się inaczej zupełnie inaczej, gdzie myśli się inaczej, gdzie szuka się inaczej. W Chinach oczywiście, oprócz języka, największym problemem jest zrozumienie mieszkańca Chin i podążanie za jego tokiem myślenia.

Linki sponsorowane w Chinach 

Przy tak ogromnej konkurencji, jak w Baidu.com pozycjonowanie nowej strony internetowej, nawet najlepiej dostosowanej pod SEO potrzebuje czasu. Tutaj naprzeciw wychodzą nam linki sponsorowane. To nic innego jak kopia Google Adwords. Tak w Baidu, jak i Google możemy wykupić reklamy w różnej formie, tekstowe, graficzne, a ostatnio nawet re-marketing. Czy to skuteczna metoda na reklamowanie się? Tak, pod warunkiem, że znamy naszego odbiorcę i to jak nas chce znaleźć. W Chinach bardzo duże znaczenie ma system poleceń. W Europie natomiast robiąc reklamę w Adwords dla hydraulika wpiszemy na przykład hydraulik Gdańsk, w Chinach w Baidu powinniśmy iść w innym kierunku, jako frazy ważne używać hydraulik z polecenia Gdańsk 水暖工命令格但斯克. Co znacznie zwiększy nam szanse, że dotrze do nas klient. Oprócz tego reklama nie może być nachalna i nudna. Poznanie chińskiej kultury dopiero pozwoli wam skutecznie sprzedawać na tamtejszym rynku.

                  Kampanie reklamowe w                                  Baidu.com

                                       Jak doskonale wiecie, w Chinach rządzi baidu i co byśmy nie chcieli zrobić                                            na tamtejszym rynku, nasze działania musimy oprzeć właśnie o tę                                                            wyszukiwarkę.

Kampanie Ads - Adwords w Baidu

Ja kwiecie, Google na rynek chiński wpuszczone nie zostało i tym samym wszelkie nasze działania muszą być oparte o wyszukiwarkę baidu.com. Tak samo ma się rzecz z płatnymi reklamami Ads, przez niektórych nazywanymi Adwords. Algorytmy i system prowadzenia kampanii w Baidu jest bardzo podobny do tego znanego wszystkim Google Adwords, tak, że przy dobrej znajomości języka chińskiego nie ma wielkich problemów ze skutecznym ustawieniem kampanii. Jedna z ważniejszych różnic to koszty. Jeśli wydaje się Wam, że kampanie w Google są drogie, to Baidu przebija je kilkakrotnie. Dzieje się tak, ze względu na kilkakrotnie większą konkurencję w Chinach niż w USA czy Europie, niektóre koszty za kliknięcie potrafią dochodzić nawet do 50 złotych.

Optymalizacja SEO w Baidu.com 

Przed wejściem na rynek chiński musimy stworzyć stronę internetową w rodzimym języku, ale jak wiecie, sama strona internetowa nie wystarczy, tutaj kluczowym elementem jest ustawienie SEO, czyli optymalizacja strony internetowej. Optymalizacje robi się w celu przyjaznego traktowania naszej strony przez wyszukiwarkę Baidu. Niestety lub na szczęście Baidu ma zmieniony algorytm analizy stron i ustawienia standardowe z Google na niewiele się wam zdadzą. Należy rozpocząć od podpięcia strony pod lokalizacje z Chin, dobrze byłoby też prowadzić stronę na chińskim serwerze. Daje nam to już na starcie przewagę nad konkurencją. Jeśli formalności mamy za sobą przechodzimy do SEO. Baidu ogromny nacisk kładzie na ustawienie słowa kluczowego w wyszukiwarce…

Pozycjonowanie przez Social Media w Chinach 

Facebook, nie działa, ale działają inne portale. Jak zawsze w Chinach wszystko musi być na przekór całemu światu, dlatego Chińczycy nie gęsi i też swoje portale mają. Baidu nie przywiązuję aż tak ogromnej roli do Social Media, Jak Google, ale linki szczególnie te dofollow mają wartość i warto prowadzić kanały Social Media również na tamtejszym rynku. Nie ma Facebooka to jest Renren, nie ma imperialistycznego Twittera to mają Weibo, na YouTube może i filmików nie pooglądamy, ale za to Youku rządzi na ich rynku. Portali wartościowych mamy koło 10-15 maksymalnie, konto na każdym daje nam oprócz linków również rozpoznawalność marki. Chińczycy mają na punkcie internetu i Social Media jeszcze większego hopla niż amerykanie, dlatego bierzemy byka za rogi i działamy na portalach społecznościowych. 

Pozycjonowanie stron w Chinach - dowiedz się wiecej

Skontaktuj się z jednym z naszych biur. Mówimy w 11 językach, jesteśmy dostepni w 8 strefach czasowych. Już w kwietniu 2018 roku wchodzimy fizycznie na rynke chiński otwierając biuro w Hongkongu. Zapraszamy do kontaktu 
Copyright (c)2014-2017, All Rights Reserved Nakatomi LLC

Liczba odwiedzin: 178267383
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem